به صورت دوقلو؛
نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی فرقانی متولد شد. این زایمان به صورت نوزادان دوقلو انجام شده که بعد از 10 سال نازایی خداوند به این زوج یک دختر و یک پسر عنایت کرده است.
کد خبر: ۶۷۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 11 November 2018

به گزارش تابناک قم، مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم کمتر از یک سال پیش فعالیت خود را در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی فرقانی آغاز کرد که امروز نخستین نوزاد این مرکز متولد شد.

تولد نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم

این زایمان به صورت نوزادان دوقلو انجام شده که بعد از 10 سال نازایی خداوند به این زوج یک دختر و یک پسر عنایت کرده است.

پزشک متخصص این زوج خانم دکتر سلیمی و جنین شناس آنها نیز خانم دکتر صفری بودند که با عمل میکرو اقدام به بارداری برای این زوج کرده و بعد از 9 ماه بارداری حال مادر و هر دو فرزند خوب و در بهترین شرایط هستند.

ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در دیدار با مادر و این نوزادان گفت: از زمان فعالیت این مرکز تاکنون 30 درصد مراجعه کنندگان باردار شده اند که از نظر استانداردهای جهانی آمار مطلوبی است و امروز شاهد متولد شدن نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم بودیم.

تولد نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم

وی بیان داشت: 14 مادر دیگر نیز که با کمک متخصصان این مرکز باردار شده اند نیز در نوبت هفته های بارداری هستند و به زودی شاهد متولد شدن فرزندان آنها خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم در قالب طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد که 85 درصد هزینه های درمانی توسط دولت و 15 درصد نیز توسط خود فرد پرداخت می شود.

ایرانی خواه گفت: طی 6 ماهه امسال هزار و 536 مورد ویزیت برای خانم ها در این مرکز انجام شده که 330 مورد آنها منجر به تشکیل پرونده شده است، همچنین هزار و 85 مورد سونوگرافی انجام و 182 مورد ویزیت آقایان صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار