با حذف از مسابقات کاراته قهرمانی جهان؛
امیر مهدی زاده ملي‌پوش مطرح و پرافتخار كاراته استان قم در پيكارهاي كاراته قهرماني جهان، در کسب چهارمین مدال خود از مسابقات قهرمانی جهان ناکام شد و دست خالی مسابقات جهانی را ترک کرد. این نخستین ناکامی مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم پیکارهای جهانی کاراته بود.
کد خبر: ۶۷۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 11 November 2018

به گزارش تابناک قم، امیر مهدی زاده کاراته کای قمی در ماه‌های اخیر نتوانسته در مسابقات پیش روی خود به مدال طلا برسد و این بار در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا ناکام شد و بر خلاف ۳ دوره گذشته دستش به مدال نرسید.

مهدی زاده که در مسابقات کاراته جهانی پاریس ۲۰۱۲ طلا گرفته بود، در جام جهانی ۲۰۱۴ برمن آلمان صاحب برنز شد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ لینز اتریش طلای دیگری کسب کرده بود این بار در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا در چهارمین حضور خود وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

گرچه روی امیر مهدی زاده برای کسب یک مدال باارزش دیگر برای ورزش قم و کاراته ایران حساب زیادی باز شده بود اما کاراته کای وزن منهای ۶۰ کیلوی ایران نتوانست توانایی‌های خود را بروز دهد. او در دور اول به سختی یک کوبایی را ۵ بر ۴ شکست داد و در دور دوم هم یک ترکیه‌ای را یک بر صفر شکست داد و گام‌های لرزانی به سوی مراحل بعدی برداشت.

در دور سوم، فاجعه از راه رسید و امیر مهدی زاده به یک کاراته کای مراکشی به نام عبدالسلام آمکناسی که قهرمان قاره آفریقا محسوب می‌شود ۹ بر ۴ باخت و بدین ترتیب طلا را از دست داد. امید مهدی زاده این بود که کاراته کای مراکشی به فینال برسد تا او بتواند در جدول شانس مجدد برای برنز تلاش کند اما آمکناسی حذف شد و در نتیجه مهدی زاده به جدول شانس مجدد هم نرسید.

او در ۲ تورنمنت اخیر خود پیش از مسابقات جهانی کاراته مادرید نیز از کسب طلا ناموفق بوده به طوری که مهدی زاده در مسابقات کاراته وان برلین با مدال برنز مسابقات را به پایان برد و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز صاحب نشان نقره شد که البته ناداوری نقش مهمی در نقره جاکارتای او داشت.

کاراته کای قمی در راه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد و برای حضور در این مسابقات و قرار گرفتن در شانس مدال باید در یک سال و نیم باقی مانده به المپیک امتیازات لازم برای حضور در این مسابقات بزرگ را کسب کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار