حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: داشتن اخلاق خوب با خانواده جزو دروس اخلاق نبوی است و رسول اکرم(ص) فرمود بدترین افراد کسانی هستند که به خانواده خود سخت می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 09 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به وظایف والدین اظهار کرد: تربیت دینی و ولایی فرزندان وظیفه پدر و مادر است و آن‌ها باید فرزندانی را تربیت کنند که با قرآن و اهل‌بیت(ع) انس داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از درس‌های سیره رسول اکرم(ص) برای ما این است که از فرصت‌ها و نعمت‌های الهی قدردانی کنیم، باید از آنچه به عنوان فرصت و نعمت در اختیار ما است به بهترین نحو استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از درس‌های پیامبر(ص)، وفای به عهد است، براساس روایات ائمه معصومین(ع) و آیات قرآن، مومنین باید به عهد و پیمان خود وفادار باشند.

محدثی داشتن اخلاق خوب با خانواده را جزو دروس اخلاق نبوی دانست و تصریح کرد: رسول اکرم(ص) فرمود بدترین افراد کسانی هستند که به خانواده خود سخت می‌گیرند، پیامبر(ص) بهترین اخلاق و رفتار را با خانواده خود داشت و ما باید از رسول اکرم(ص) در این زمینه الگو بگیریم.

وی ادامه داد: کارهای خوب و بد ما به اطلاع رسول اکرم(ص) می‌رسد و ما باید در مقابل ائمه معصومین(ع) حیا داشته و از انجام گناه خودداری کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از معیارهای مسلمانی، صدق در گفتار و کردار است، رسول اکرم(ص) فرمود نزدیکترین افراد به من در روز قیامت، راستگوترین و خوش اخلاق ترین افراد است.

محدثی با اشاره به ویژگی‌های روز قیامت اظهار کرد: در روز قیامت از حب افراد نسبت به اهل‌بیت(ع) سوال می‌شود، انسان باید در روز قیامت پاسخ بدهد که عمر خود را در چه راهی گذراند و اموال را از کجا کسب و در کجا هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماه ربیع الاول ماه پیامبر(ص) است و در این ماه واقعه هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه صورت گرفت، در این ماه واقعی همچون هجوم به خانه امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و مسمومیت امام حسن عسکری(ع) و ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم رخ داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار