آیت الله حسینی بوشهری:
امام جمعه قم با بیان اینکه باید از سوء استفاده‌ها جلوگیری شود، گفت: برای حل مشکلات کشور نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی هستیم و بدون برنامه نمی‌توان کشور را اداره کرد.
کد خبر: ۶۷۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 09 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: مردم ما دو ماه برای اهل بیت(ع) عزاداری کردند و اوج این حرکت در اربعین حسینی(ع) بود که به‌رغم مشکلات مالی و اقتصادی بیش از ۲ میلیون نفر از ایران اسلامی به کربلا رفتند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در سفر اربعین زائران وجود داشته است، افزود: انتظار می‌رود مسئولان از همین امروز مشکلات را مورد بررسی قرار دهند و راهکارهای لازم برای مرتفع شدن آنها در سال‌های آینده را پیش بینی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: رسانه‌های بیگانه می‌خواستند انعکاس این حرکت عظیم اربعین را بایکوت کنند که ناچار به بازتاب آن شدند و از طرفی می‌خواستند پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را اقدامی غیر مردمی و دولتی نشان دهند که موفق نشدند.

وی اظهار داشت: روز اول ربیع الاول سالروز مهاجرت تاریخی رسول الله(ص) از مکه به مدینه است که مناسبت لیله المبیت هم در همین سفر بوده که مشرکان قصد ترور پیامبر(ص) را در این سفر داشتند که خدای متعال به واسطه وحی، رسول الله(ص) را از این اقدام باخبر کرد و قرار شد که امیرالمؤمنین(ع) به جای پیامبر در بستر ایشان بخوابد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ۴۰ نفر از قبایل مختلف هم قسم شدند تا پیامبر(ع) را به شهادت برسانند که وقتی بر بالین حضرت حاضر می‌شوند می‌بینند که امیرالمؤمنین علیه السلام به جای ایشان در بستر است.

استکبار جهانی به دنبال جهان تک قطبی است

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: امسال با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران در روز ۱۳ آبان نمایش بزرگی از حضور و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و در روز مبارزه با استکبار جهانی به صحنه آمدند و اقدامات آمریکا را محکوم کنند.

امام جمعه قم گفت: استکبار جهانی به دنبال جهان تک قطبی است و می‌خواهد بر ملت‌ها سلطه پیدا کند.

وی ابراز داشت: امروز برخی کشورها در منطقه هویت خود را از دست دادند و آمریکا را فرشته نجات خود می‌دانند اما در مقابل ملت ایران ۴۰ سال است که با تمام وجود در صحنه ایستاده است و در برابر انواع تهدیدها و تحریم‌ها سر تسلیم فرود نیاورده است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: ملت ایران حمله به هواپیمای مسافربری، تحمیل جنگ نابرابر، حمله به سکوهای نفتی و توطئه‌های آمریکا را فراموش نمی‌کند و آنان از سال ۵۹ تحریم‌ها را علیه ایران ایجاد کردند و هدف آن‌ها ایجاد بدبینی در بین مردم است و می‌خواهند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند که اهالی رسانه، هنرمندان و متفکران می‌بایست به صحنه بیایند و این توطئه دشمنان را معرفی و خنثی کنند.

امروز ملت ایران پیروز است

وی ادامه داد: امروز ملت ایران پیروز است چرا که اجازه نداده آمریکا به اهداف خود دست یابد و امروز مانند دوران طاغوت زیر سلطه آمریکا نیستیم و تمامی تصمیمات کشور بر عهده مردم و مسئولان است و هیچ عامل خارجی در تصمیم‌گیری‌های داخلی ما دخیل نیست و این بزرگترین پیروزی برای ملت ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب افزود: امروز در عرصه‌های تولید دفاعی، پزشکی و هوافضا به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم که کمتر کشوری به آن دست یافته است.

امام جمعه قم ادامه داد: آمریکا بداند که ملت ایران حاضر به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آنان نیست و همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند تا توان دارم این امکان در کشور اتفاق نخواهد افتاد که خائنان ملت را وادار کنند که به دشمن پناه ببرند.

وی ادامه داد: فوکویاما مطرح کرده بود که لیبرال دموکراسی پایان راه است و همه چیز به این ایده ختم می‌شود و همه ناگزیر هستند به این نظریه تن دهند اما او می‌گوید جنبش‌های هویت دار تهدید جدی برای لیبرال دموکراسی هستند و او باید بداند در نهایت اسلام پیروز است.

باید به ظرفیت‌های داخل کشور توجه کنیم

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: روز ۱۳ آبان را دشمن به عنوان اوج تحریم‌ها قرارداد و در این زمینه جنگ روانی ایجاد کرد اما مسئولان باید چند نکته را مورد توجه قرار دهند که ما باید به ظرفیت‌های داخل کشور توجه کنیم و از این مسیر تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی گفت: ما از فروش نفت خام باید پرهیز کنیم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم و به خسارت‌هایی که به ملت وارد شده و موجب تضعیف زندگی نیازمندان شده است توجه کنیم.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما نیازمند به کار جهادی و شبانه‌روزی هستیم، تأکید کرد: بدون برنامه نمی‌توان کشور را اداره کرد و باید از سوء استفاده‌ها جلوگیری شود و همچنین وحدت در بین جامعه ما حفظ شود چرا که وحدت و همدلی موجب عقب نشینی دشمنان خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آمریکا اعلام کرده بود که ما فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم ولی این امر محقق نشد و آنان عقب نشینی کردند و باید منتظر سایر عقب‌نشینی‌های آن‌ها باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار