مراسم سوگواری و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت روزهای 28 و 29 ماه صفر با حضور مردم عزادار و در حضور مراجع معظم تقلید قم برپا می شود.
کد خبر: ۶۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱ 07 November 2018

به گزارش تابناک قم، روز بیست و هشتم ماه صفر المظفّر و روز پایانی این ماه، سالروز شهادت حضرت اباالقاسم محمد رسول الله (ص)، حضرت ابامحمد امام حسن مجتبی (ع) و حضرت اباالحسن امام علی بن موسی الرضا (ع) است و مؤمنان از این دو روز تعطیل رسمی به عنوان روزهای دریافت اجر و مزد دو ماه عزاداری آل الله (ع) یاد می‌کنند.

بر این اساس، اقشار مختلف مردم با حضور در مجالس توسل و سوگواری، به ویژه در بیوت و دفاتر مراجع معظم تقلید، به آن بزرگواران تسلیت می‌گویند و به اقامه نوحه و ماتم می‌پردازند.

یکی از این مجالس در دفتر مقام معظم رهبری در خیابان شهداء قم برگزار می‌شود؛ مراسمی که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، شانزدهم و هفدهم آبان ماه مصادف با بیست و هشتم و بیست و نهم ماه صفر از ساعت 10 صبح و با سخنرانی حجج اسلام علی احتشام و سید حسین مؤمنی پذیرای سوگواران است.

و اما آیت الله رضا استادی در این دو روز و از ساعت 7 صبح در دفتر آیت‌الله سبحانی به ایراد سخن خواهد پرداخت و عزاداران را به فیض خواهد رساند.

مراسم دفتر آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی نیز در این دو روز از ساعت 9 تا 11 صبح خواهد بود؛ جایی که در سالروز شهادت حضرت ختمی مرتبت (ص) و حضرت سبط اکبر (ع) حجج اسلام حسینی نظام، رزاقی، عصّاری و بندانی نیشابوری و در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) نیز حجج اسلام رسولی، رزّاقی، عصاری و بندانی نیشابوری به منبر می‌روند و از فضائل و مناقب خاندان ولایت و رسالت می‌گویند.

مراسم دیگر این دو روز پس از اقامه جماعت فریضه مغرب و عشاء به امامت مرجع عالیقدر، آیت الله شیخ عبدالله جوادی آملی در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء واقع در 75 متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم عزاداری با حضور حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی و سید محمدعلی علوی گرگانی نیز در دفتر این دو مرجع معظم تقلید به ترتیب از ساعت 10 و 30 دقیقه و همچنین 9 صبح آغاز می‌شود.

در عین حال مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) در ابتدای خیابان شهداء قم هم در این دو روز و از ساعت 10 صبح، با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی پذیرای عزاداران خواهد بود و سخنرانان و مادحان مختلف اهل بیت (ع) به سخنرانی و مداحی می‌پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار