عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامه آیت‌ا... یزدی به آیت‌ا... شبیری، روایتی از واکنش این مرجع تقلید به نامه رئیس جامعه مدرسین را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۷۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴ 07 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محسن اراکی گفت: بعضی‌ها خیلی به این ماجرا دامن زدند و خواستند آن را به یک فتنه جدید تبدیل کنند که باید هوشیار بود زیرا ما در این شرایط نیاز به وحدت و یکدلی داریم و نباید اجازه دهیم به هر بهانه‌ای، عده‌ای بخواهند فتنه جدیدی شروع شود.

وی با تأکید بر این مطلب که این قبیل نامه‌نگاری‌ها روش متعارفی بین علما بوده است، تصریح کرد: حضرت آیت‌ا...‌العظمی شبیری زنجانی یک مرجع تقلید مورد قبول عامه و مورد قبول علمای ماست. حضرت آیت‌ا... یزدی نیز یک پیر مبارزه علیه استکبار و طاغوت است، یک فقیه شجاع و زحمت‌کشیده و رنجدیده دوران پیش از انقلاب و بعد از انقلاب است؛ آیت‌ا... یزدی از شاگردان مبرز حضرت امام رضوان ا... تعالی علیه است و نباید طوری عمل کرد که اهانت به ایشان انجام گیرد و همان‌طوری که حرمت مقام مرجعیت حفظ شده است، حرمت مقام فقاهت نیز باید حفظ شود.

اراکی افزود: بعد از نامه آیت ‌ا... یزدی، آیت ‌ا... شبیری به یکی از بزرگان فرموده‌اند که «من ارادت قدیمی به آیت‌ا... یزدی دارم و می‌دانم که ایشان دلسوز انقلاب و دین و انسان متدینی است و ایشان را قبول دارم». عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی یک جریانی در حال تلاش برای سوءاستفاده از اقدام آیت‌ا... شبیری زنجانی بود، آیت‌ا... یزدی نگران سوءاستفاده از ایشان شدند و این نامه را با این هدف نوشتند که کسی از رفتار ایشان سوءاستفاده نکند؛ به‌هرحال اگر کسی مانند حضرت آیت ‌ا... یزدی که زحمت ‌کشیده انقلاب است، احساس کرد که اقدام آیت‌ا... شبیری با هر عذر و دلیلی ولو صحیح، ممکن است ضربه‌ای به اصل بدنه این جریان انقلابی در جامعه وارد کند، نمی‌تواند سکوت کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار