دی‌ماه سال جاری؛
دبیر علمی نخستین جشنواره شعرهای آیینی از برگزاری این جشنواره در دیماه‌ سال جاری در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱ 06 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد علی مجاهدی در نشست خبری، از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعرهای آیینی به میزبانی قم خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۲۰ استان از سراسر کشور به طور سراسری در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در زمینه هنرهای اسلامی فعالیت‌های خوبی بعد از انقلاب اسلامی انجام شد و می‌توان دستاورد بزرگ این انقلاب را رشد فعالیت‌های ادبی و شعرهای آیینی را نام برد و در طول ۱۰۰ سال پیشینه تمدنی که داریم شعرهای آیینی جایگاه خوبی را یافته است.

به گفته دبیر علمی نخستین جشنواره ملی اشعار آیینی، طی ۲۰ سال اخیر رشد قابل توجهی در زمینه اعتلای اشعار آیینی ایجاد شده و به طوری که باید گفت دهه‌های اخیر زمینه رشد و اعتلای اشعار آیینی در کشور است.

وی بیان کرد: هرچند هنوز هم اشعار آیینی شناخته شده نیستند و به باور خیلی از افراد اشعار آیینی تنها در مرثیه سرایی خلاصه می‌شود در حالی که این اشعار برگرفته از اشعار فارسی است و تنها به لحاظ محتوایی تفاوت دارد.

مجاهدی افزود: قلمرو اشعار آیینی گسترده‌تر هستند و اشعار نبوی، رضوی، فاطمی و عاشورایی و حتی مقوله‌هایی مرتبط با اخلاق و معرفت، اجتماعی و سیاسی برگرفته از آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اهداف مهم برگزاری این جشنواره بیان کرد: مستندات زیادی داریم و قصد داریم در این جشنواره کشوری شعر آیینی را بهتر معرفی تا قلمرو و طیف‌های آن بهتر در جامعه شناخته شود.

دبیر علمی نخستین جشنواره ملی اشعار آیینی اظهار داشت: اکنون در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت‌های خوبی در زمینه هنر و برای حمایت از هنرمندان انجام شده و با کم‌ترین اعتبارات برنامه‌های وسیعی برای ارتقای فرهنگ استان قم اجرا شده است.

در پایان این نشست خبری از پوستر نخستین جشنواره اشعار آیینی که نیمه دوم دی ماه به میزبانی قم برگزار می‌شود رونمایی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار