رئیس شورای شهر قم کمبود آزاردهنده تجاری‌سازی و مرکز عرضه در شهر پردیسان را مورد توجه قرار داد و گفت: مشکل تجاری‌سازی پردیسان باید ریشه‌ای حل شود، چالش‌های اجتماعی پردیسان هرسال بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 05 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، ‌با اشاره به برخی از اقدامات مجموعه شهری قم در برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین و خدمات‌رسانی به زائران اظهار داشت: مردم ایران به‌ویژه مردم استان در برپایی موکب‌ها در داخل شهر قم و در خاک کشور عراق همت و تلاش بیشتری نسبت به سال گذشته به خرج دادند.

رئیس شورای شهر قم فعالیت‌های خدمات شهری شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مجموعه مدیریت شهری قم به‌ویژه خدمات شهری شهرداری قم در مسئله خدمات‌رسانی به زائران اربعین به‌ویژه در بین عمود 1070 تا 1080 خدمات ارزنده‌ای انجام دادند.

‌وی با اشاره به نظر موافق شورای شهر قم بر توقف منوریل خاطرنشان کرد: ازنظر شورای شهر قم منوریل توجیه اقتصادی نداشته و به خاطر همین نیز دیگر اعتقادی به لحاظ اعتبارات جدید برای ادامه منوریل ندارد.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: حقیقت این بوده که دولت تکلیف دارد تا اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های ملی مانند منوریل شهرداری قم را دنبال کند اما متأسفانه دولت در بین راه شهرداری را تنها گذاشته و به تعهدات خود پایبند نمانده که نمونه آن در هیچ پروژه ملی دیگری مشاهده نمی‌شود.

جلالی مشکلات تجاری‌سازی پردیسان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مسئله کمبود تجاری‌سازی در شهرک پردیسان به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل‌شده است، تجاری‌سازی شهرک پردیسان باید ریشه‌ای حل‌شده و در آن دستگاه ای مربوطه به وظایف و رسالت‌های خود پایبند باشند.

شهردار قم نیز با اشاره به برخی از مشکلات ایجادشده در زمینهٔ منوریل خاطرنشان کرد: ادامه پروژه منوریل نیازمند اختصاص بودجه بوده و با ادامه روند فعلی امکانی برای ادامه این پروژه در قم نیست.

سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر قم اعتقادی به ادامه منوریل نداشته مسئله دیگری بوده که باید در مسیر قانونی خود دنبال شود اما درصورتی‌که شورای شهر قم در پی ادامه این پروژه است باید بودجه‌های لازم را اختصاص دهد. ماده 30 حمل‌ونقل ریلی مجری قطار شهری و منوریل را بر عهده شهرداری قرار داده است، تمام اموال سازمان قطار شهری متعلق به شهرداری بوده و خسارت‌های بارشده به آن درزمینهٔ توقف منوریل نیز درنهایت دامن‌گیر شهرداری می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار