مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از تأمین ۹۵ درصدی آب قم از خارج از استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 05 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور با اشاره به مزایای بهداشتی و اقتصادی اتصال به سیستم فاضلاب شهری اظهار داشت: صرفه‌جویی باید به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مشترکین آب استان به دلیل کم‌آبی ذاتی قم دنبال شده و اصل بازچرخانی فاضلاب به عنوان یک سیاست اصلی دنبال شود.

وی با اشاره به اتصال 5 هزار مشترک جدید فاضلاب در سال 97 افزود: از ابتدای سال 97 تا به کنون بیش از 5 هزار مشترک آب و فاضلاب به سیستم فاضلاب شهری قم متصل شده‌اند که انتظار داریم تا انتهای سال جاری به آمار 100 هزار اشتراک برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر سیاست آب و فاضلاب استان درزمینهٔ افزایش مشترکین شبکه فاضلاب گفت: تاکنون در اجرای این طرح مشکلی ازلحاظ بودجه دولتی وجود نداشته و این طرح تنها نیازمند حمایت مردم با خرید اشتراک از این سیستم بوده تا با افزایش 20 درصدی در حجم اشتراک‌ها، به اشتراک 50 درصدی در این زمینه برسیم.

صادق پور بهسازی و لایروبی تصفیه‌خانه شماره یک قم را نقطه عطفی در تغیر کیفیت فاضلاب خروجی آن دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تصفیه‌خانه شماره دو ما با مشکل روبرو بوده اما در آینده نزدیک قرار است تا این تصفیه‌خانه بااعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد ریال بازسازی‌شده و قابل‌استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان قم تقریباً فاقد منابع آبی داخل استانی است، خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از منابع آبی استان از خارج استان تأمین‌شده و بر این اساس شهروندان قمی باید مصرف خود را نسبت به حال حاضر که 160 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر فرد است کاهش داده و به حداقل به کمتر از 70 لیتر در شبانه‌روز برسانند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار