مستند «جواد معصومه» روایت متفاوتی از یک زائر عراقی حرم حضرت معصومه(س) به کارگردانی و تهیه کنندگی احمد نامداری تولید شد.
کد خبر: ۶۷۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 02 November 2018

به گزارش تابناک قم، جواد ملقب به جواد معصومه یکی از رانندگان تاکسی در کشور عراق است که از نظر اوضاع مالی نیز شرایط خوبی ندارد.

وی بعد از اعدام پدر و برادر توسط صدام در زندان حزب بعث به امام موسی بن جعفر(ع) متوسل شده و نذر می کند و در نهایت این نذر منجر به شکل گیری نخستین موکب به نام حضرت معصومه(س) در عمود 818 مسیر نجف به کربلا می شود.

جواد معصومه که به دلیل ارادت ویژه به حضرت معصومه(س) ملقب به این نام شده هر سال در ایام وفات حضرت معصومه(س) با پای پیاده به قم مشرف می شود تا بارگاه دخت موسی بن جعفر را زیارت کند.

این زائر بارگاه کریمه اهل بیت(س) تاکنون موفق شده است هشت بار با پای پیاده مسیر خرمشهر تا شهر قم را پیاده طی کند و در سالروز وفات آن حضرت خودش را به بارگاه منور دخت موسی بن جعفر برساند.

جواد معصومه امسال به دلیل کسالت نتوانسته تمام مسیر را پیاده طی کند ولی بخش های بسیاری از مسیر به ویژه از اراک تا قم را با پرچم «عزاء یا معصومه سلام‌الله علیها» پیاده طی کرده است.

او‌امسال نیز همانند سالهای گذشته و با همکاری بسیاری از خادمان عراقی و ایرانی از شهرهای اراک قم،تهران و مشهد پذیرای زائران بوده است.

جواد در خصوص هدفش از برپایی موکب با نام حضرت معصومه(س) گفت: در سال نخست که حرکت پیاده خود را شروع کردم دیدم که گویا نام حضرت در مسیر پیاده روی اربعین غریب است و به همین علت نیز نیت کردم تا موکبی با نام حضرت برپا کنم و هر سال این موکب با مشارکت اقوام و برخی ایرانی ها برپا می شود.

احمد نامداری کارگردان مستند جواد معصومه(س) در خصوص تولید این مستند به خبرنگار فارس گفت: این مستند 24 دقیقه ای در مدت زمان 6 ماه در دو کشور ایران عراق تصویربرداری شده است.

وی افزود: مراحل تصویربرداری عراق مربوط به زندگی روزمره جواد و موکب و... بوده و در ایران نیز مراحل تصویربرداری مربوط به حضور او در ایام وفات حضرت معصومه(س) در ایران است.

تهیه کننده مستند جواد معصومه(س) هدف از تولید این مستند که با هزینه شخصی تهیه شده است را ادای دین به یکی ازخادمان عراقی و گمنام حضرت معصومه(س) دانست و بیان کرد: این مستند قرار است طی مراسم ویژه ای در روز وفات حضرت معصومه(س) و زمانی که وی با پای پیاده به حرم مطهر مشرف می شود رونمایی شده و از این زائر و خادم حضرت معصومه(س) تجلیل شود.

وی با بیان اینکه زبان فیلم فارسی بوده ولی به دلیل لهجه خاص جواد سخنان او زیرنویس فارسی دارد بیان کرد: این مستند پس از پخش در شبکه افق، در شبکه های استانی و ماهواره ای نیز پخش خواهد شد.

این مستند ساز قمی با اشاره به حضور خود در راهپیمایی اربعین امسال بیان کرد: تهیه مستندی با نام آیین میهمانی که به وظایف ما در مقابل عراقی ها در ایام اربعین اشاره دارد، آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار