رئیس جهاد کشاورزی قم:
رئیس جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ۶۰ درصد دام‌های استان قم پرواری هستند،‌ گفت: بیماری تب برفکی در بین دام‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در جلسه شورای پدافند غیر عامل که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری کارگروه جهاد کشاورزی به عنوان کارگروه تأمین کننده سلامت غذا و پایداری آن برنامه‌هایی را اجرا کرده است؛ از جمله آموزش کارشناسان در زمینه پدافند زیستی و در ارتباط با تهدیدات و چالش‌ها دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار کرده است.

وی بیان کرد: در بحث سموم چالش داشتیم، کودهای زیستی مشکل اساسی است و در سال گذشته در زمینه آنفلوآنزا در قم ۸ میلیون مرغ تخم‌گذار معدوم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: با وجود تراکم بالا در مرغداری‌های قم، دیرترین استانی بودیم که درگیر آنفلوآنزا شدیم و در مسیر مقابله با این تهدید قدم برداشته و در نتیجه امسال تراکم ما کم‌تر از ۵ درصد بود.

وی افزود: برای این امر ۹ منطقه تقسیم و مناطق خطر را بررسی و تخلیه کردیم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

طلایی افزود: در حالی که دام‌های استان قم تا ۶۰ درصد پرواری هستند امسال دام‌های قم در شرایط خوبی قرار دارد و بیماری تب برفکی در بین دام‌ها وجود ندارد.

دو سایت اسکان اضطراری در دو بوستان قم

رئیس کارگروه خدمات شهری و مسائل پشتیبانی شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این کارگروه با توجه به فعالیت ۲ ساله خود اقدامات خوبی داشته است، گفت: دو سایت اسکان اضطراری در دو بوستان غدیر و فدک برای شرایط بحران ایجاد شده است.

رضا رحیمی گفت: در زمینه استاندارسازی بوستان‌های سطح شهر عملکرد خوبی داشتیم و مطالعات جامع شهر قم بر اساس نقشه «جی، ای، اس» در حال مطالعه است و دو مانور مقابله با حملات توریستی و سایبری هم در کارنامه این کارگروه قرار دارد.

در پایان این جلسه استاندار قم بر لزوم تقویت دوره‌های آموزشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی و تقویت حوزه پدافند غیر عامل در زیرساخت‌های شهری و هم چنین تقویت مقابله با تهدیدات سایبری را مورد تأکید قرار داد.

سید مهدی صادقی در ادامه از ایجاد طرح جامع پدافند غیر عامل برای مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار