در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح شد
ما هرچه می‌گوییم منتشر نمی‌شود و صدا و سیما توجهی ندارد اما حرف‌های مسوولان پدافند غیرعامل را باید مردم بدانند و نسبت به نواقص و پیشرفت‌ها آگاه شوند. امروز نیاز است تا رسانه ها بویژه صدا و سیما با سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ باشند و مردم را در جریان اهمیت رعایت اصول پدافندی قرار دهند.
کد خبر: ۶۷۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸ 02 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با اشاره به تاکید فراوان قرآن کریم بر آمادگی مسلمانان در برابر دشمنان اظهار کرد: در سه بخش قرآن این مساله مورد تاکید قرار گرفته که باید مقابل تهدیدهای دشمن آمادگی داشت.

وی با اشاره به انواع آمادگی در برابر دشمن گفت: ابتدا از نظر تجهیزات باید در مقابل تهدیدات دشمن آماده بود؛ در دنیای کنونی از تمام جهات تهدید وجود دارد و باید از نظر تجهیزاتی آماده بود.

این مرجع تقلید بر ضرورت آمادگی مهارتی در برابر دشمن تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از انواع آمادگی، آمادگی اطلاعاتی است؛ دشمن از راه‌های مختلفی برای القاء مقاصد خود وارد می‌شود و ما هم باید اطلاعات از تمام برنامه‌های دشمن داشته و برای مقابله با آن آماده باشیم.

وی آمادگی فکری را نیز مهم خواند و افزود: معنویت و اعتقاد وسیله‌ای است که در طول تاریخ تکیه‌گاه مسلمانان همواره همین بوده است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: خداوند هر پیغمبری را که برانگیخت در یک دستش ابزار تبلیغ و در یک دستش ابزار جهاد بود. امام عصر(عج) نیز با قدرت شمشیر ظهور خواهد کرد و این فرهنگ اسلام است که باید در جامعه پایه‌گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام همیشه غالب است گفت: این غلبه به شرطی است که از تمام جهات خود را آماده نگه‌داریم و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمنان داشته باشیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: اسلام دین جهاد، فرهنگ و پدافند و هوشیاری در برابر دشمنان است و باید در نظام ما هم به این مسائل توجه جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید با مسوولان پدافند غیرعامل هماهنگ باشد گفت: چرا حرف‌هایی که شما دارید منتشر نمی‌شود در حالی که مردم باید آگاه شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از صدا و سیما نسبت به عدم انتشار برخی مواضع گفت: ما هرچه می‌گوییم منتشر نمی‌شود و صدا و سیما توجهی ندارد اما حرف‌های مسوولان پدافند غیرعامل را باید مردم بدانند و نسبت به نواقص و پیشرفت‌ها آگاه شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در ابتدای این دیدار گفت: فضای سایبری و مولفه های وابسته به آن همچون هوشمندسازی شهرها، در کنار مزایای خود می تواند برای ما آسیب زا باشد و امنیت ملی را تحت تاثیر قرار دهد که برای مقابله با تهدیدهای نوین دشمن در این عرصه باید مراقبت های لازم توسط دستگاه های اجرایی کشور به عمل آید.

سردار غلامرضا جلالی افزود: باید سبک زندگی اسلامی – ایرانی و هویت ملی خود را در فضای جدید ایجاد شده حفظ کنیم و اجازه ندهیم تا دشمن از طریق جنگ رسانه ای، باورهای ملت ما را تهدید کند.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی در تقابل جدی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا قرار دارد که با هوشیاری مردم ، تاکنون هیچ کدام از نقشه های دشمن به هدف خود نرسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار