مدیرکل دامپزشکی قم:
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: نخستین آزمایشگاه بررسی میزان تقلب شیر و لبنیات کشور در قم افتتاح می‌شود که در این آزمایشگاه میزان افزودنی‌های غیر مجاز بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی رفیعی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قم که غروب پنج‌شنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در زمینه پدافند غیر عامل، گفت: کارگروه دامپزشکی استان در زمینه پدافند غیر عامل خوب ورود کرده است و در این زمینه ۲۴ مصوبه که ۱۴ مصوبه در دامشهر و ۱۰ مصوبه در جعفرآباد تصویب کرده است.

وی افزود: در زمینه پدافند غیر عامل عملکرد مناسبی داشتیم از جمله برگزاری رزمایش پدافند زیستی، بحث تفکیک علوفه از دام در دامشهر که در حال آمادگی زیرساخت‌های آن هستیم و هم‌چنین مستندسازی از رزمایش زیستی مهم‌ترین اقدام این نهاد در زمینه پدافند غیر عامل است.

مدیرکل دامپزشکی قم در بحث ایجاد یک آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی که اخیراً با اعتبار دفتر مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسیده و این استان نخستین استانی است که در کشور مجهز به آزمایشگاه برای بررسی میزان تقلب شیر است و در این آزمایشگاه میزان افزودنی‌های غیر مجاز بررسی خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در زمینه آزمایشگاه‌های دامی در کشور در جایگاه خوبی قرار داریم و چالش اصلی ما اعتبار لازم ملی برای بحث میدان علوفه در مجتمع دام شهر است که نیاز به هزینه برای آماده‌سازی زیرساخت لازم برای تفکیک در استان قم است.

آموزش پدافند غیر عامل برای نخستین بار برای دانشجویان

رئیس کارگروه بهداشت و سلامت بیولوژیک در شورای پدافند غیرعامل استان قم نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم در زمینه آموزش پدافند غیر عامل در کشور جایگاه خوبی دارد و در این زمینه می‌توان گفت این استان تنها استانی است که پدافند غیر عامل را در کشور برای دانشجویان به عنوان یک واحد درسی آموزش می‌دهد.

محمد شهیدی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کارگروه غذا و دارو ایجاد شده است و در حوزه فوریت‌های پزشکی هم جایگاه خوبی داریم، افزود: پدافند غیر عامل ماهانه با معاونت‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جلساتی را برگزار می‌کند تا در جریان ظرفیت و کمبودها قرار گیرد.

به گفته وی، بیمارستان سیار استان قم از جمله بیمارستان‌های سیاری است که فعالیت و عملکرد مناسبی در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی داشته است و اورژانس هوایی قم هم به طور آنلاین رصد می‌شود تا سلامت شهروندان در امداد هوایی با مشکلی مواجه نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار