استاندار قم با ضروری دانستن تدوین طرح جامع پدافندی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر گفت: باید طرح جامع پدافند حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در دل طرح جامع پدافند استان قم تدوین و گنجانده شود.
کد خبر: ۶۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در جلسه پدافند غیرعامل که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل قرارگاه زیستی با توجه به اهمیت امنیت غذایی باید به‌عنوان یک رویکرد جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی مشکلات کمبود برق در کشور و استان را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان استان باید درزمینهٔ راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید برق برای جلوگیری از تهدیدهای احتمالی به‌صورت یک سیاست محوری مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به برخی از مشکلات ایجادشده در اثر تحریم‌های امریکا و خروج یک‌جانبه این کشور از برجام گفت: کشور در چهار دهه اخیر در وضعیت ویژه‌ای قرار داشته و ممکن است شرایط کشور در ماه‌های آینده پیچیده‌تر از شرایط فعلی شود بنابراین لازم است تا مسئولان استانی تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی را داشته باشند.

صادقی توجه به ضوابط پدافندی را نیاز اساسی تمام طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث استان دانست و بیان کرد: در پروژه‌های جدید استانی باید ضوابط پدافند غیرعامل باید به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه بوده و تمام احتمالات و تهدیدات آینده در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تشکیل قرارگاه زیستی در استان قم خاطرنشان کرد: قرارگاه زیستی یکی از نیازهای اساسی استان است که تشکیل آن نیازمند حمایت‌های لازم از مرکز است، وجود مرکز مهمی چون دام شهر تشکیل این قرارگاه را مهم‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

استاندار قم با اشاره به برخی از برجستگی‌های قرارگاه سایبری قم در مقابله با تهدیدات پدافندی ابراز کرد: درزمینهٔ قرارگاه سایبری استان قم در رتبه نخست کشوری قرار داشته اما برای پویایی و رونق بیشتر این قرارگاه نوین و موردنیاز نیازمند کمک‌های بیشتر است.

صادقی تدوین و ابلاغ طرح جامع حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را از نیازهای اساسی قلمداد کرده و عنوان کرد: طرح جامع پدافندی استان باید طرح جامع مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر را تهیه و در قالب طرح جامع پدافندی قم گنجانده شود، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان دو پایگاه حیاتی و مهم باید به‌صورت مستمر پایش و رصد شود.

وی با ضروری دانستن برگزاری طرح‌ها و دوره‌های پدافندی رابین مدیران استانی خاطرنشان کرد: در مبحث آموزش و مهارت‌آموزی دوره‌های ویژه‌ای در دو سال گذشته در سطح دستگاه‌های استانی انجام‌شده اما نیاز به برگزاری دوره‌های جدید پدافندی برای آشنایی با تهدیدات نوین پدافندی همیشه ضروری و لازم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار