رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به تبلیغات جعلی افزایش اعضاء و دنبال کننده در فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۶ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی عنوان کرد: امروزه خرید و فروش پسندها، نظرات و تعداد دنبال کننده‌ها به یکی از دغدغه های کاربران در شبکه¬های اجتماعی تبدیل شده است، به نحوی که برخی از کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی راضی به پرداخت هزینه های زیادی برای این کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: به اشتراک‌گذاری مطالب اگر با تعداد لایک‌های بیشتری همراه باشد، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس این کاربران در فضای مجازی گاهی غرور و خود برتربینی را نیز برای آنها به همراه دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم گفت: در شبکه‌های اجتماعی افراد سودجو با استفاده از تبلیغات جذاب سعی دارند کاربران را با خود همراه کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی نمایند، با تبلیغات جذاب و رنگارنگ کاربران را فریب می‌دهند و اقدام به انتشار اطلاعات مهم، نصب نرم افزارهای پیشنهادی و... نمایند همچنین افراد سودجو با طراحی صفحاتی جعلی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

وى تصریح کرد: اگرچه تبلیغات کلاهبرداران در فضای مجازی ظاهری فریبنده و توضیحات کافی هم دارد ولی در نهایت منجر به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات می شود، بنابراین کاربران باید در جمع آوری اعضاء و اعتماد به کسب و کارهای فروش ممبر و لایک و ... دقت داشته باشند و در صورتی که اشتباهی صورت پذیرد کلاهبردران می توانند به اطلاعات دستگاه هوشمند قربانی، اطلاعات اعضاء و دنبال کنندگان شبکه اجتماعی وی دسترسی داشته باشند که این افراد اصولا دوستان و آشنایان قربانی هستند که کلاهبردار به راحتی سو استفاده می‌کند، لذا هر گونه فعالیت مجرمانه تحت اکانت شما در این شبکه از سوی مجرم برای دوستان و آشنایان شما به نام شما ثبت می‌گردد و اطلاعات خصوصی در فضای مجازی منتشر می شود.

سرهنگ موالی ادامه داد: در برخی از شیوه های افزایش اعضاء و دنبال کنندگان، کلاهبردار با درج تبلیغات افزایش اعضاء با قیمت‌های ارزان و اغواکننده کاربران را فریب داده و جهت پرداخت مبلغ آنها را به صفحات جعلی درگاه‌های اینترنتی (فیشینگ) هدایت می‌کند و کاربر پس از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحه جعلی درگاه بانکی که توسط کلاهبردار طراحی شده است اطلاعات حساب بانکی به سرقت می‌برد و حساب را خالی می‌کند، شهروندان توجه داشته باشند هنگام پرداخت های آنلاین درگاه بانکی جعلی نباشد.

شایان ذکر است، پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده تا از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار