معاونان استاندار فعلی هیچ کدام در لیست نیستند
بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی 24 آبان ماه آخرین زمان خروج بازنشستگان از پست های دولتی است و در این میان انتخاب 15 استاندار از جمله استاندار قم در دستور کار وزارت کشور قرار دارد. بر اساس بررسی های صورت گرفته هیچ کدام از معاونان فعلی در بین گزینه های جانشینی صادقی قرار ندارند.
کد خبر: ۶۷۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 31 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، شمارش معکوس برای برکناری 15 استاندار بازنشسته در کشور آغاز شده است، استاندارانی که این بار نه کهولت سن بلکه قانون مجلس سد راه آن ها شده است و باید جای خود را به جوانترها بدهند.

بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی 27 آبان ماه آخرین زمان خروج بازنشستگان از پست های دولتی است و در این میان انتخاب 15 استاندار در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

صادقی استاندار قم یکی از همین گزینه ها است که باید از سمت خود کناره گیری کند، البته در یک سالی که از عمر دولت دوازدهم می گذرد بارها بحث عزل وی در رسانه ها مطرح می شد اما هر بار این بحث ها با تدوام حضور وی در استانداری رنگ واقعیت به خود نگرفت.

در این میان اصلاح طلبان قم بارها و به شیوه های مختلف از حضور صادقی در صندلی استانداری قم اعلام نارضایتی کردند حتی بارها به گوش معاون اول رئیس جمهور هم رساندند اما غافل از این که جهانگیری قدرت عزل منشی خودش را هم نداشت چه برسد به استاندار قم.

به هر حال خواسته اصلاح طلبان قم این بار نه از طریق لابی بلکه از طریق قانون عملی شد و صادقی در پله آخر قرار گرفته و باید جای خود را به فرد دیگری که خارج از قم است، بدهد.

بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار قم فردا، 3 گزینه نهایی استانداری قم مشخص شده است و به احتمال زیاد در جلسه هفته آینده هیئت وزیران مطرح خواهند شد.

برادر سه شهید در راه قم

در بین گزینه ها نام مهدی عبوری به چشم می خورد، شهردار ساری و برادر سه شهید که در سال های اخیر بارها از وی به عنوان گزینه های استانداری قم، مازندران و سمنان یاد شده اما هر بار قرعه به نام کسی دیگری در آمده است.

حتی نامه نگاری مردمی و ظاهرا خودجوش مردم مازندان به رئیس جمهور برای سپردن صندلی استانداری مازندران هم موجب نشد روحانی وی را به عنوان استاندار این استان انتخاب کند.

اما موضوعی که شانس وی را زیاد کرده است مشی سیاسی وی است که خودش را اعتدال گرا معرفی کرده و علاوه بر این بر اساس آنچه رسانه های مختلف اعلام کرده اند رابطه ای خوبی نیز با علی لاریجانی رئیس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دارد که می تواند برگ برنده وی باشد.

فرماندر سابق در مسیر استانداری

گزینه دیگری که وی نیز از شانس بالایی برخوردار است فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی استانداری مرکزی است که سال ها در قم خدمت کرده و علاوه بر این گزینه ایده آل اصلاح طلبان قم است.

در واقع رحمانی فضلی وزیر کشور با انتخاب وی می تواند هم اصلاح طلبان قم را راضی نگه دارد و هم این که فردی را بر مسند کار بگذارد که با قم آشنایی کافی دارد.

تنها مشکل بر سر راه حقیقی را می توان خواسته ای اصلی روحانی از استاندار قم دانست، در واقع حسن روحانی می خواهد مسیر تعامل و هماهنگی با مراجع عظام در دولت وی همواره برقرار باشد کاری که صادقی استاندار فعلی به خوبی توانسته بود در سال های اخیر آن را انجام دهد.

آیا حقیقی می تواند این خواسته روحانی را عملیاتی کند و یا همین موضوع باعث می شود که وی خود به خود از بین کاندیداها حذف شود؟

نگاهی به کارنامه حقیقی نشان می دهد که برگ برنده وی حضور در رده های مدیریتی مختلف در استان قم می باشد، حقیقی 52 ساله دارای مدرک تحصیلی لیسانس ریاضی، فوق‌لیسانس صنایع ـ مدیریت سیستم و بهره‌وری است و پیش از این در قم در سمت معاون سیاسی امنیتی استانداری قم سال‌های 1381 -1384، فرماندار قم در سال‌های 1378 -1380، مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری قم در سال‌های 1376 – 1377، عضویت در هیئت‌امنا منطقه آزاد سلفچگان، عضویت در هیئت‌مدیره توسعه اطراف حرم حضرت معصومه (س) مشغول به کار بوده است.

معاونان استاندار فعلی هیچ کدام در لیست نیستند

گزینه بعدی استانداری قم نیز خارج از قم بوده و از بین معاونان استاندار نیست، در واقع شائبه انتخاب استاندار از بین معاونان را خود وزیر کشور ایجاد کرد، وی در یک مصاحبه اظهار داشت: بر اساس قانون ما موظف به تغییر استانداران بازنشسته هستیم و برای جایگزینی این استانداران بر روی معاونان استانداران بازنشسته نیز نظر داریم و می توانند بین گزینه ها باشند.

اما این موضوع در قم صدق نمی کند و بر اساس بررسی های صورت گرفته هیچ کدام از معاونان فعلی در بین گزینه های جانشینی صادقی قرار ندارند.

عباسعلی محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار