مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم از فعالیت پنج سوله مدیریت بحران در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳ 24 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی اکبر رحیمی گفت: در حال حاضر پنج سوله مدیریت بحران در حال فعالیت است که مورد بهره برداری عادی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سوله‌ها در زمان عادی مورد استفاده ورزشی و در زمان بحران مورد استفاده اضطراری قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم بیان کرد: ۲ سوله مدیریت بحران در منطقه ۲، یک سوله در منطقه چهار و یک سوله در منطقه سه در حال احداث است، همچنین یک سوله نیز در منطقه هشت پردیسان ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: زمینی در منطقه یک برای احداث سوله مدیریت بحران اختصاص داده شده است که به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود، همچنین در منطقه ۶ نیز به زودی عملیات احداث سوله مدیریت بحران آغاز می‌شود.

رحیمی بیان کرد: سوله‌های مدیریت بحران به منظور اسکان اضطراری احداث نمی‌شود بلکه در زمان‌های اضطراری به پشتیبانی می‌پردازد.

وی گفت: تعدادی زیرساخت برای اسکان اضطراری توسط شهرداری در حال احداث است در حالی که این امر وظیفه شهرداری نیست.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم عنوان کرد: برای احداث هر سوله مدیریت بحران هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار کرد: در مواقع اضطراری این سوله‌ها به پشتیبانی می‌پردازند و ستاد مدیریت بحران منطقه در این مکان قرار گرفته و به توزیع ماشین آلات، اقلام و غیره می‌پردازد.

رحیمی ابراز کرد: در سال ۹۱ در سراسر کشور هزار پایگاه احداث شد که سهم قم پنج پایگاه بود اما دیگر بودجه دولتی به این امر اختصاص داده نشد و اکنون نیز این سوله‌ها در قم با هزینه شهرداری در حال احداث است.

وی عنوان کرد: استاندارد تعداد سوله برای قم در افق ۱۴۰۴ وجود ۱۱ تا ۱۳ سوله مدیریت بحران است اما اکنون برای احداث سوله اولویت با مناطقی است که پایگاه ندارند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار