مدیر عامل انجمن صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان قم جلوگیری از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز آسانسور را در این استان ضروری دانست.
کد خبر: ۶۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ 24 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد عطایی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع مشکلات تولید که در استانداری قم برگزار شد، ضمن اشاره بر ضرورت توجه به ایمنی آسانسور، افزود: در حال حاضر ۳۵ واحد فعال در زمینه طراحی، مونتاز و نصب آسانسور در استان قم دارای مجوز هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ واحد صنفی در کنار این واحدها فعال هستند که به فروش قطعات، تجهیزات و تولید قطعات می‌پردازند.

مدیر عامل انجمن صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان قم بیان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر در واحدها و بیش از ۱۰۰ نفر در واحدهای صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص مشکلات این حوزه افزود: فعالیت شرکت‌های غیرمجاز و شرکت‌های غیر بومی مشکلات بسیاری را در این استان ایجاد کرده است.

عطایی ادامه داد: کمبود نقدینگی در شرکت‌های آسانسور و همچنین دوگانگی در مقررات و ضوابط از دیگر مشکلات این بخش است.

وی بیان کرد: از نظر استاندارد و ایمنی تنها شرکت‌هایی مجاز به نصب آسانسور هستند که دارای شخصیت حقوقی و مجوز باشند.

مدیر عامل انجمن صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان قم گفت: متأسفانه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای واحدها ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین ضعف فرهنگ آپارتمان نشینی و عدم توجه مردم به ایمنی آسانسور از دیگر مشکلات موجود در این زمینه است.

عطایی بر جلوگیری قاطعانه از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز و غیر بومی در استان تأکید کرد و گفت: آسانسور نیاز به طراحی و فعالیت نیروهای فنی و تخصصی دارد و باید برای این کالا استاندارد گرفته شود بنابراین باید صنعتی بودن آسانسور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان قم عنوان کرد: جلوگیری از تخلفات شرکت‌هایی که ضوابط و مقررات را رعایت نمی‌کنند ضروری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار