رئیس کانون مداحان قم:
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی قم و از پیرغلامان اهل بیت(ع)، گفت: برخی انحرافات در شعرها و مداحی ها به دلیل آموزش ندیدن شاعر و مداح از نظر اعتقادی و اخلاقی است به همین دلیل آموزش عقیدتی برای این افراد ضروری می باشد.
کد خبر: ۶۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 23 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، عباس حیدرزاده با تاکید بر ضرورت ارتقای توان علمی و عقیدتی مداحان افزود: برخی از انحرافات موجود در شعرها و مداحی ها، بهانه به دست دشمنان داده تا شیعه را به استناد به برخی از این مداحی ها به عنوان مشرک و بدعت گذار معرفی کنند که این موضوع نشان از ضرورت توجه به آموزش مداحان در زمینه اعتقادی است.

وی با بیان اینکه راه گرفتار نشدن به غلو، شناخت آن است گفت: برخی اشعار و برخی نسبت ها به امام حسین(ع) در شعرها، موجب وهن مکتب شیعه و اهل بیت(ع) است و اگر مداحی بنیه های عقیدتی محکم و توان تمیز شعر ضعیف و قوی را داشته باشد هیچ موقع دچار این آسیب ها نمی شود.

وی از جمله آسیب های آموزش مداحی در کشور را تمرکز بر سبک ها و فنون مداحی و بی توجهی به ارتقای سطح عقیدتی دانست و ادامه داد: با جوانان مداحی در کشور مواجه هستیم که از نظر توان فنی و تکنیکی دارای توانمندی های بسیاری بوده ولی از نظر عقیدتی ضعیف هستند که بی توجهی به ارتقای سطح عقیدتی این مداحان می تواند آسیب زا باشد.

حیدر زاده گفت: اگر مداح دچار انحراف و غلو شود و پایه های عقیدتی محکمی نداشته باشد به طور قطع موجب انحراف در جامعه و آسیب به قیام حضرت اباعبدالله (ع) می شود.

وی اظهار داشت: روح شیعه عاشورا است ، به همین دلیل هر شعر و مداحی که دچار خرافه، غلو و یا انحراف شود نه تنها به جامعه بلکه به روح شیعه آسیب وارد می کند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی قم توجه مداحان و شاعران آئینی به رهنمودها و توصیه های رهبر معظم انقلاب را ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب سالانه در دیدار با مداحان و شاعران آئینی توصیه ها و رهنمودهای ارزشمندی در خصوص ویژگی های شعر آئینی و ضرورت های مداحی می فرمایند که اگر این توصیه ها اجرایی شود به طور قطع بسیاری از آسیب ها مصون می مانیم.

وی تاکید کرد: هر مقدار که مداحان و شاعران از نظر عقیدتی و اخلاقی والاتر و قوی تر باشند جامعه و فرهنگ حسینی در جامعه قوی تر می شود به همین دلیل توجه به معنویت و تقویت بنیه های عقیدتی برای هر مداح و شاعری که در مدح اهل بیت(ع) کار می کند، ضروری است.

این پیشکسوت مداحی کشور ادامه داد: شعر و مداحی قوی می تواند بهترین امر به معروف و نهی از منکر باشد و بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند بدحجابی را می تواند در جامعه حل کند.

کانون شاعران و مداحان استان قم که از سال 84 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است 1700 عضو دارد که از این تعداد1200 تن آقا و 500 تن خانم هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار