مدیرکل حج و زیارت استان قم خبر داد
تاکنون 68 هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه سماح ثبت نام کردند و تا امروز برای 60 هزار نفر از این افراد ویزای عراق صادر شده است. با ۸ دفتر غیر مجاز صدور روادید برخورد و این افراد هم دستگیر شدند و از مردم می‌خواهیم با مبلغ ۲۳۴ هزار و ۸۷۸ تومان تعیین شده روادید دریافت کنند.
کد خبر: ۶۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 21 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی صالحی در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: استان قم یکی از 19استانی بوده که کنسولگری موقت عراق در آن دایر شده است.

وی با اشاره به اهمیت اربعین افزود: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان تجلی عظمت و شکوه شیعه یادشده و در روایات اسلامی توصیه‌های اکیدی برای رونق و شکوه این راهپیمایی حماسی شده است، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یادشده است.

صدور ویزای عراق برای 60 هزار شهروند قمی/ رکورد صدور ویزا در قم شکست/ دستگیری افراد ۸ دفتر غیر مجاز صدور روادید

مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: مردمی بودن مهم‌ترین رویکردی بوده که درزمینهٔ پیاده‌روی اربعین دنبال می‌شود، حج و زیارت استان قم از 5 سال گذشته مسئولیت صدور روادید اربعین را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین استان قم عنوان کرد: زائران به‌هیچ‌عنوان بدون اخذ روادید اجازه و امکان ورود به خاک کشور عراق نداشته و در صورت بروز تخلف افراد متخلف به مدت شش ماه زندانی می‌شوند، تنها سامانه ثبت و اعزام زائران اربعین سماح بوده و هرگونه ثبت‌نام دیگر غیرقانونی و غیر معتبر است.

صالحی با بیان تأخیر استقرار کنسول گری عراق در قم ابراز کرد: از 4 مهرماه سامانه سماح برای زائران اربعین در قم آغازشده و علاقه‌مندان شروع به ثبت‌نام کردند اما کنسول گری عراق از 15 مهرماه در قم مستقرشده و تاکنون 68 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم روادید صادرشده برای زائران اربعین در قم را مورد توجه قرار داد ابراز کرد: تاکنون برای 60 هزار نفر از افراد ثبت‌نام‌شده در سامانه سماح روادید سفر صادرشده است، تلاش حج و زیارت صدور روادید در ظرف زمانی 24 ساعته است.

رئیس کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین استان قم با اشاره به تعداد دفاتر مجاز ثبت‌نام در سامانه سماح استان قم بیان کرد: تعداد 65 دفتر زیارتی دائم و 25 دفتر زیارتی موقت فعال بوده و هرگونه ثبت از طریق غیرازاین دفاتر معتبر بی‌اعتبار بوده و ارزشی ندارد، صدور ویزای جعلی توسط برخی اماکن غیرمجاز یکی از چالش‌های صدور روادید غیرمجاز بوده که دراین‌بین 8 مرکز شناسایی و مسئولان دو مرکز به دلیل ارائه خدمات غیرقانونی دستگیر و بازداشت‌شده‌اند.

وی با بیان نحوه پوشش بیمه‌ای اربعین تأکید کرد: مبلغ هزینه روادید باید به‌صورت ریالی دریافت شده و دفاتر حج و زیارت اجازه دریافت مبالغ به‌صورت یورو یا دلار را ندارند، تمام زائران اربعین از 20 کیلومتری داخل عراق و در شهرهای مذهبی و زیارتی معتبر بوده و در شهرهای دیگر پوشش بیمه‌ای شامل حال آن‌ها نمی‌شود، مدت پوشش بیمه‌ای اربعین 30 روز کاری است.

صالحی گفت: گذرنامه‌های زائران اربعین باید حداقل 6 ماه میلادی اعتبار داشته باشد، صدور روادید اتباع خارجی بر عهده وزارت خارجه و دفاتر کفالت است، صدور روادید اتباع ایرانی که اصالت عراقی دارند در دفاتر حج و زیارت رایگان است.

وی ابراز کرد: با صدور بیش از 22 هزار روادید در استان قم در روز جمعه رکورد صدور روادید در کشور شکسته شده است، حداکثر زمان صدور روادید در دفاتر رسمی 72 ساعت از زمان واریز وجه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار