مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: توسعه استان باید به صورت علمی دنبال شود، هنوز الگویی برای توسعه استان قم با توجه به محیط زیست وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی با اشاره به ضرورت عدم توسعه صنایع آب بر در استان قم اظهار کرد: این استان مشکل کمبود آب دارد و برای تامین آب استان، پروژه انتقال آب اجرا شد و نباید به دنبال توسعه صنایع آب در استان قم همچون فولاد باشیم، این در حالی است که فاضلاب تولیدی قم رها می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال ممنوع کردن احداث واحدهای تولید هیدروکربن جدید در استان قم هستیم، به دلیل موقعیت جغرافیایی، برخی از این واحدها به دنبال استقرار در قم هستند، در حالی که این استان مشکلات اقلیمی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: توسعه استان قم باید به صورت علمی دنبال شود، هنوز الگویی برای توسعه این استان با توجه به محیط زیست وجود ندارد.

موسوی مساحت منطقه حفاظت شده پلنگ دره را 32 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: نیمی از این منطقه در استان قم و نیمی دیگر در استان مرکزی قرار دارد، به دنبال ارتقای سطح مناطق مدیریت شده محیط زیست در استان قم هستیم که البته این مساله نیاز به کارهای کارشناسی گسترده دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارک ملی، پناهگاه حیاط وحش، منطقه حفاظت شده و مناطق ملی جزو مناطق زیرپوشش سازمان حفاظت محیط زیست هستند و اجرای قوانین و مقررات خاص در این مناطق از جمله جلوگیری از ورود شکارچیان و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار