مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم گفت: با احداث نیروگاه‌های برق‌آبی در چندین نقطه بر روی خطوط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم، می‌توان بیش از۲۱ مگاوات برق تولید کرد.
کد خبر: ۶۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به شیب مناسبی که آب از سد کوچری تا شهر قم پشت سر می‌گذارد، اظهار داشت: با احداث نیروگاه‌های برق‌آبی در چندین نقطه بر روی خطوط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم، می‌توان بیش از21 مگاوات برق تولید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح نیروگاه برق‌آبی در یکی از این نقاط، افزود: در سال‌های گذشته در یک نقطه از این خط انتقال که مربوط به اداره آب و فاضلاب استان بود، نیروگاه برق‌آبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار نزدیک به 170 میلیارد ریال احداث‌شده که با توجه به دبی 3 مترمکعب بر ثانیه‌ای در این نقطه، بیش از 3 مگاوات برق تولید می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: در گذشته فشار بالای آب در این منطقه که نوعی منبع انرژی رایگان محسوب می‌شود، هدر می‌رفت و حتی مجبور به کاهش فشار آب بودیم، اما از ابتدای احداث این نیروگاه بیش از 95 میلیون مترمکعب آب از آن عبور کرده که علاوه بر اشتغال‌زایی، سبب شده بیش از 13 میلیارد ریال درآمد برای شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان داشته باشد.

صادق‌پور ادامه داد: در شهر قم، در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از مشترکین شهری به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وصل شده‌اند که در آینده نزدیک انتظار داریم با بهسازی تصفیه‌خانه‌هایی که در حال حاضر از مدار خارج بوده به آمار 50 درصدی در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به تأثیر حمایت مردم در پیشبرد اهداف شهری خاطرنشان کرد: سیاست اداره آب و فاضلاب استان قم، اتصال 50 درصدی مشترکین به شبکه‌های فاضلاب شهری بوده که، نیازمند همت مردم برای خرید اشتراک از این شبکه بوده که در صورت همکاری مردم، در 6 ماه آینده می‌توان به این هدف رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار