با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی گردهمایی مبلغان پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، گردهمایی مبلغان اربعین حسینی(ع) با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در سالن اجتماعات مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این گردهمایی، معاون دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت پیاده‌روی حماسی اربعین در معرفی فرهنگ شیعی در ابعاد بین‌المللی اظهار داشت: حقیقت این بوده که پیاده‌روی اربعین امروز به هویتی برای معرفی فرهنگ و اندیشه شیعی تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روستا آزاد افزود: وظیفه مبلغان این بوده که در این پیاده‌روی حماسی نام و یاد امام حسین(ع) و فرهنگ غنی عاشورا را پیش از گذشته برجسته کنند چراکه محور مقاومت و استقامت بدون نام و یاد امام حسین(ع) ممکن نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به الگو گیری از قیام عاشورا شکل گرفت و بدون الگو گیری از این حرکت عظیم امکان نداشت جرقه‌ای برای انقلاب اسلامی زده شود، ایام تبلیغی در پیاده‌روی اربعین یکی از بابرکت‌ترین دوران تبلیغی هر مبلغ است.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین حسینی(ع) نیز در بخشی از این جلسه، ابراز کرد: برای فعالیت‌های تبلیغی در ایام پیاده‌روی اربعین بسیاری از ظرفیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه به میدان آمده است، حقیقت این بوده که رابطه و پیوند بین دو کشور ایران و عراق مانند گذشته مناسب و قابل‌قبول است و مباحثی که در فضای مجازی مطرح می‌شود با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد کاملاً متفاوت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استقامت تأکید کرد: پیوند و محبت عمیقی بین زائران ایرانی و عراقی وجود دارد، واقعیت صحنه این بوده که دشمنان از این حرکت میلیونی مردمی دچار هراس و واهمه بوده و عصبانیت و ناراحتی خود را نیز بارها اعلام کرده است، باید افق دید خود را درزمینهٔ پیاده‌روی اربعین نگاهی تمدنی و فرازمانی قرار دهیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های امر تبلیغ تصریح کرد: مبلغان در پیاده‌روی اربعین باید به نحوی فعالیت کنند که نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود، طبق روایات شیعی همه شیعیان پیکر واحدی بوده که باید این ید واحده به‌صورت متحد و منسجم قدرت و پیام خود را در پیاده‌روی اربعین به جهان مخابره کنند.

فرهنگ عاشورا مهم‌ترین مؤلفه انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ کشور نیز در ادامه این گردهمایی با تأکید بر اهمیت بعد تبلیغی و بین‌المللی پیاده‌روی حماسی اربعین خاطرنشان کرد: با اقدامات سنجیده و مناسب می‌توان اهداف و گام‌های انقلاب اسلامی را در این رویداد بزرگ مردمی مستحکم‌تر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی بیان کرد: واقعیت این بوده که مسئله عاشورا و اربعین از الگوگیری‌ها و مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی است، در مسیر پیاده‌روی اربعین باید اسلام انقلابی به‌درستی توسط مبلغان انجام بگیرد.

وی ابراز کرد: اسلام ناب و اصیل فرهنگ عاشورا بوده که امام راحل با استفاده از تعالیم این شکل از اسلام اصیل جهان را متحول کرده و شکل ویژه‌ای از حکومت و رویکرد را به دنیا عرضه کرد، تأثیرپذیری انقلاب اسلامی از معارف عاشورا بسیار نمونه و ویژه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار