شهر مقدس قم همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سیاهپوش و سراسر حزن و ماتم شده است.
کد خبر: ۶۶۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 17 October 2018

به گزارش تابناک قم، در سالروز شهادت کریم اهل بیت(ع)، مردم مومن و متدین شهر مقدس قم به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، لباس عزا بر تن کرده و دراین غم بزرگ بر سر و سینه می زنند و اشک می ریزند.

بارگاه ملکوتی حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز یکپارچه سیاهپوش است و صدای نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) از ماذنه های آن به گوش می رسد.

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در روزهای گذشته به تمامی هیات های مذهبی توصیه کرد تا در روز هفتم صفر، با حرکت دسته‌ های عزاداری، موجب تسلی قلب مادر امام مجتبی(ع) شوند، به همین دلیل عزاداری های امسال با شور بیشتری نسبت به سال های گذشته همراه است.

هیات های عزاداری به همراه دسته های سینه زن و زنجیر زن شب گذشته از مناطق مختلف قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده تا این مصیبت بزرگ را به امام عصر(عج) و کریمه اهل بیت(س) تسلیت گویند.

برخی هیات های عزاداری نیز مراسم تشییع نمادین پیکر پاک حضرت امام حسن مجتبی(ع) را در میان حزن و اندوه مردم عزادار برگزار کردند.

در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز آیین هایی به همین مناسبت طی دیشب و امروز برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی امام حسن مجتبی(ع) را بیان کردند.

در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان قم نیز به همین مناسبت، آیین های سوگواری برپا شده و عزاداران با چشمانی اشکبار در سوگ شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزاداری نمودند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی، عشق و علاقه خود را به حضرت امام حسن مجتبی(ع) نشان دادند.

امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ برای شهادت این امام همام 2 روایت وجود دارد که برخی منابع شهادت ایشان را در 28 صفر و برخی نیز هفتم صفر سال 50 هجری قمری ذکر کرده اند. امام مجتبی(ع) در 47 سالگی به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار