معاون امور توانبخشی بهزیستی قم گفت: 2 هزار و 100 نابینا و کم بینا در این استان سکونت دارند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۶۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 16 October 2018

به گزارش تابناک قم، محمدعلی مقدم خواه اظهار داشت: در حال حاضر حدود 11 درصد معلولیت ها در استان قم به نابینایان و کم بینایان اختصاص دارد.

وی افزود:‌ این تعداد نابینا از خدمات یارانه ای توانبخشی، کمک هزینه تحصیل، کرایه، مسکن و سایر موارد بهره برده و مستمری به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

وی با بیان این که 50 درصد معلولیت ها قابل پیشگیری است، گفت: در صورتی که خانواده ها نسبت به وضعیت فرزندانشان آگاهی پیدا کنند و از سن کودکی آنان را مورد درمان و پیشگیری قرار دهند شاهد این گونه معلولیت ها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: غربالگری بینایی هر سال برای کودکان بین سه تا 6 سال اجرایی می شود تا در این طرح، اختلال های بینایی، شناسایی و به مراکز تخصصی جهت درمان اعلام شود.

مقدم خواه از اجرای طرح غربالگری بینایی از اول آبان ماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: امسال این طرح در بیش از 25 پایگاه ثابت انجام می شود تا خانواده ها از این فرصت برای سنجش بینایی کودکان خویش بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 85 درصد از کودکان سه تا 6 سال قم برای معاینه به پایگاه های سنجش مراجعه کردند که 300 کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شد.

وی بر مناسب سازی معابر شهر قم جهت آمد و شد نابینایان و کم بینایان تاکید کرد و گفت: باید مکان ها عمومی برای معلولان آماده سازی شود، این در حالی است که در بسیاری از کشورها شاهد نصب خدماتی از جمله دستگاه های خودپرداز و چراغ های راهنمای عبور و مرور از خیابان ها برای نابینایان و کم بینایان هستیم.

مقدم خواه تصریح کرد: در قم اقدام هایی در زمینه مناسب سازی معابر شهر صورت گرفته است، اما همچنان نیازمند بهبود وضعیت موجود هستیم.

22 هزار معلول در استان قم از خدمات بهزیستی بهره مند می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار