مسئول قرارگاه مردمی اربعین گفت: سال ۹۵ و ۹۶، ۱۴۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی از ۲۴ کشور در قرارگاه مردمی اربعین اسکان داده شدند وامسال قرارگاه اربعین قم به ۱۴۰ هزار نفر از زائرین ایرانی و خارجی به خصوص زائرین پاکستانی خدمت رسانی می‌کند.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی قربانی کرم در نشست خبری قرارگاه اربعین که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه مردمی اربعین از امروز تا 14 آبان پذیرای زائران است و در صورتی که حمایت‌های خیران و مسئولان تداوم داشته باشد، این قرارگاه خدمات خود را تا پایان ماه صفر مصادف با 17 آبان ماه ویژه زائران غیر ایرانی ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به کمک خیران به قرارگاه مردمی اربعین تصریح کرد: تاکنون 100 خیر برای کمک به قرارگاه مردمی اربعین اعلام آمادگی کردند، سال گذشته چهار میلیارد و 361 میلیون و 240 هزار ریال برای اسکان و پذیرایی زائران هزینه شد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین افزود: با توجه به همکاری دولت پاکستان در صدور ویزا برای اتباع این کشور، پیش بینی می‌شود امسال زائران زیادی از کشور پاکستان وارد شهر قم شوند.

قربانی کرم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اسکان زائران غیر ایرانی عنوان کرد: سال 95 و 96، 140 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی از 24 کشور در قرارگاه مردمی اربعین اسکان داده شدند وامسال پیش‌بینی خدمت‌رسانی قرارگاه اربعین قم را به 140 هزار نفر از زائرین ایرانی و خارجی به خصوص زائرین پاکستانی داریم.

وی با اشاره به اسکان زائران در مصلی تصریح کرد: مصلی قدس در هر شبانه روز ظرفیت اسکان حدود چهار هزار و 500 آقا و 2 هزار و 500 خانم را دارد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین ادامه داد: خدمات قرارگاه اربعین ویژه زائران اربعین حسینی است، زائران ایرانی با ارائه کد ملی به مدت 24 ساعت و زائران غیر ایرانی با ارائه گذرنامه به مدت 72 ساعت می‌توانند اسکان یابند.

قربانی کرم خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 خادم در 22 کمیته، در بخش‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، خدماتی و درمانی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و برپایی ایستگاه‌های صلواتی واکس، خیاط خانه و رختشورخانه از جمله این خدمات است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اتوبوس کاروان‌ها در پارکسوار رودخانه، پارک می‌شود و زائران توسط اتوبوس‌های داخل شهر به مصلی قدس منتقل می‌شوند و خودروهای شخصی نیز در این پارکینگ مستقر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار