در شصت و پنجمین جلسه شورای شهر قم از انتشار ۷۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین منابع مالی قطار شهری و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم خبر داده شد.
کد خبر: ۶۶۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز عدم دریافت مابه‌التفاوت عوارض، عوارض تمدید پروانه و رعایت تبصره 5 بند ج در خصوص عمق روی افزود: این مصوبه در بهمن‌ماه سال گذشته مطرح‌شده و به دلیل پرداخت علی‌الحساب و توافقنامه پرونده‌های مدنظر به ماده 5 واردشده است، به دلیل برخی مشکلات اداری 47 میلیون تومان جریمه برای برخی شهروندان به وجود آمده که با توجه به این‌که اصل مورد به دلیل بروز مشکلات اداری بوده باید از دریافت مابه‌التفاوت‌ها خودداری کرد.

مجید اخوان لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: درزمینهٔ تفریغ بودجه این سازمان ابهاماتی جدی وجود داشته که در کمیته‌های تخصصی به‌صورت مستمر بررسی و پیگیری شده است.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم ادامه داد: فاز علی‌الحساب کارکنان، وضعیت بدهی‌ها و معوقات پرداخت‌نشده سازمان، عدم رعایت دقیق آئین‌نامه مالیاتی در واگذاری قراردادها، شفاف‌سازی قراردادها و تجهیز امکان، مساجد، و مدارس ازجمله ابهامات موجود در تفریغ بودجه این سازمان تابعه شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با بیان بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم تأکید کرد: متأسفانه باوجود اهمیت این سازمان و اقدامات فرهنگی در شهر این سازمان در حال از دست رفتن است.

بخش قابل‌توجهی از بدهی‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مربوط به سال‌های قبل است

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم کفت: این سازمان در سال 96 بیش از 75 درصد از بودجه پیش‌بینی‌شده را محقق کرده است و از این منظر سازمانی موفقی بوده است.

محسن رنجبر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: با توجه به این بودجه شهرداری عمومی بوده و امکان تخصیص بودجه سازمان‌ها از ابتدای سال ممکن نیست، این سازمان یک میلیارد و 100 میلیون تومان بدهکار بوده که بخشی از این بدهی به دلیل اقدامات سال‌های قبل است.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بودجه این سازمان برخلاف برخی گفته‌ها 2 میلیارد تومان نبوده و با بررسی‌های مجدد و دقیق ثابت‌شده که بدهی واقعی این سازمان در حال حاضر در حدود 700 میلیون تومان است.

رنجبر با بیان لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال عنوان کرد: برای باز بودن دست شهرداری در خرید اتوبوس‌های شهری و قطار شهری باید سقف 7000 میلیارد ریال بدون محدودیت خاصی دنبال شود.

شهرداری بودجه ویژه‌ای برای سازمان فرهنگی ورزشی اختصاص دهد

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه،با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم ابراز کرد: این سازمان چون منبع درآمد مستقلی ندارد قدرت مانور در کارهای فرهنگی را ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این سخن که کار شهرداری صرفاً خدمات‌رسانی بوده و فرهنگی نبوده سخنی اشتباه است چراکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت شهرداری در خدمات‌رسانی ارزان توسعه فرهنگ شهروندی و فرهنگ‌سازی درست زندگی شهری است.

وی با بیان بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم گفت: مدیرعامل سابق این سازمان برای دریافت و تخصیص بودجه‌های مصوب خود به‌صورت مستمر پشت در مدیران شهرداری معطل بود، شهرداری باید در تخصیص بودجه سازمان‌های فرهنگی و ورزشی همت بیشتری به خود خرج دهد.

عضو شورای شهر قم تصریح کرد: متأسفانه شهرداری در برخی مواقع اقداماتی انجام می‌دهد که از وظایف ذاتی نهادهای دیگر است درحالی‌که در درون شهرداری سازمان سازمانی مانند فرهنگی ورزشی با مشکلات جدی و واقعی درزمینهٔ مباحث اقتصادی روبه‌رو بوده است.

وی لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شهرداری قم باید در بودجه سال 98 بودجه ویژه‌ای برای این سازمان در نظر بگیرد تا این بخش از شهرداری حداقل در هزینه‌های عمومی خود دچار مشکل و استیصال نشود.

آتش زر با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال عنوان کرد: متأسفانه دولت سهم یک‌سوم خود را در کمک به ناوگان حمل‌ونقل عمومی نمی‌پردازد و شهرداری نیز درزمینهٔ تأمین اعتبارات اتوبوس‌رانی توان لازم را ندارد.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: دولت درزمینهٔ اتوبوس‌رانی جفا کرده و حتی لاستیک‌های اتوبوس را دیگر نیز تأمین نمی‌کند، باوجود افزایش مشکلات اقتصادی نیاز اقشار ضعیف جامعه با ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیشتر از گذشته شده است.

وی لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: واگذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بخش خصوصی به معنای عدم مسئولیت دولت در تأمین نیازهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار