رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از افزایش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در قم خبر داد و گفت: عامل بیشتر این تصادفات رانندگان موتورسواران هستند.
کد خبر: ۶۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ سید علی حسن قیصری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار موتورسیکلت توقیفی دارای دستور مقام قضایی در قم وجود دارد، اظهار داشت: از ۱۴ مهرماه آزادسازی موتورسیکلت‌ها به مدت دو هفته در سطح استان آغاز شده است.

وی بیان داشت: درخصوص آموزش بحث راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان، پیش دبستانی و دبستانی و کودکان کانون پرورش فکری در شهرک ترافیک کارگاه‌هایی با حضور کارشناسان راهور برگزار کرده‌ایم که در این کلاس‌ها مفاهیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، عبور از عرض خیابان و... آموزش داده می‌شود. امید که چنین طرح‌هایی منجر به کاهش ترافیک شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: طی شش ماهه ابتدای سال جاری آمار تصادفات منجر به فوت متأسفانه ۱۸ درصد افزایش یافته است که رانندگان موتورسیکلت‌ها با بیشترین عامل، ۵۷ درصد در این تصادفات نقش داشته‌اند ولی تصادفات جرحی نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ۳۷ درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است که عدم استفاده از پل‌های هوایی و توجه نداشتن رانندگان منجر به تصادف می‌شود که در این جهت تعداد ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده در قم مکانیزه می‌شود.

سرهنگ قیصری تصریح کرد: ۱۶۰ دستگاه دوربین در سطح شهر وجود دارد که غیر فعال هستند و بعد از آماده شدن تجهیزات لازم تا پایان مهرماه سال جاری فعال خواهند شد.

وی عنوان کرد: ۲۰ نقطه از شهر قم را به عنوان نقاط پرتصادف شناسایی و به شهرداری معرفی کرده‌ایم تا با اصلاح این نقاط آمار تصادفات کاهش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار