دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر قم:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: مشارکت فعال مردم و اجتماعی کردن پیشگیری از مواد مخدر تنها و موثرترین راه حل مقابله با حجم آسیب های ناشی از اعتیاد است چرا که دولت به تنهایی توان مقابله با این حجم از آسیب ها را ندارد.
کد خبر: ۶۶۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شریفی با بیان این که اقدام ها و هزینه های سنگینی برای مبارزه با مواد مخدر در کشور صورت گرفته است ادامه داد: حجم و تاثیرگذاری آسیب های ناشی از اعتیاد به حدی است که مبارزه و پیشگیری از آن نیازمند بسیج عمومی و مشارکت همه جانبه مردم است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام نهادهای اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنند افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد که ریشه کنی این موضوع بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در کشور را مرتفع می کند.

شریفی اظهار داشت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر به ویژه برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با جدیت در دستور کار است به گونه ای که در سال تحصیلی 97-98 رقمی بالغ بر 10 میلیارد ریال برای این منظور در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر نقش خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم تنها دولت در این زمینه اقدام کند، تصور و انتظار نادرستی بلکه باید همه قشرهای جامعه به ویژه خانواده ها نسبت به حفاظت از فرزندان خود حساسیت داشته و به وظایف خود عمل کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم بر ضرورت توسعه نهضت پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: همانگونه که مردم در دوران دفاع مقدس احساس وظیفه کرده و با تمام توان به میدان آمدند، ضرورت دارد با توجه به هجمه گستره در این زمینه، همه وارد این عرصه کمک کار دولت و نهادهای مسئول باشند.

شریفی با بیان این که در استان قم 102 مرکز فرهنگی و درمانی و 35 سمن فعال در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه مواد مخدر وجود دارد، خاطرنشان کرد: مصرف مواد مخدر در این استان در 10 سال گذشته به شدت کاهش یافته به گونه ای که رتبه قم از 10 در سال 86 به 24 در سال 96 کاهش یافته است.

در 6 ماه نخست امسال چهار هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف کرده است.

این استان دارای 2مرکز ترک اعتیاد اجباری است که حدود 400 معتاد زن و مرد در آن نگهداری می شوند.

قم همچنین دارای 8 کمپ اقامتی و 80 مرکز ترک اعتیاد که به صورت روزانه اقدام به ارایه خدمات درمانی به معتادان می کنند، که ظرفیت این مراکز به صورت اسمی 60 تن است، ولی با توجه به اختیاری بودن، تعداد معتادان نگهداری شونده به توان این مراکز بستگی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار