مدیر کل بهزیستی قم خبر داد؛
مدیر کل بهزیستی استان قم گفت: استان قم دارای ۴۵۰۰ نابینا و کم بینا می‌باشد و ۲۵۰۰ نابینا تحت حمایت بهزیستی قم هستند.
کد خبر: ۶۶۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه ظهر در مراسم گرامیداشت روز نابینایان با اشاره به جامعه ۱۰ درصدی معلولان در قم اظهار داشت: استان قم ۲۲ هزار معلول دارد و ۱۰ درصد جمعیت را معلولان و سالمندان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰۰ نابینا و کم بینا در استان قم زندگی می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر از نابینایان را بهزیستی تحت حمایت دارد، گفت باید شهر به گونه‌ای باشد که تردد معلولان از جمله نابینایان آسان صورت گیرد در حالی که هنوز با مشکل مواجه هستیم و برای انجام کوچکترین کار در شهر نیز با سختی رفت و آمد روبه رو هستند. این هنر ما است که بتوانیم به این قشر کمک کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: از میان معلولان عده‌ای تحصیلات دانشگاهی دارند که ما ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه تحصیل آنان را پرداخت می‌کنیم و لوازم توانبخشی دراختیار معلولان قرار می‌دهیم.

نیمی از بودجه بهزیستی صرف نگهداری معلولان می‌شود

وی ابراز داشت: از میان کل معلولان، بهزیستی ۲ هزار نفر از آن‌ها را که قابل نگهداری در منزل نیستند را پذیرش کرده و ماهانه برای نگهداری از آنها ۲ و نیم میلیارد تومان یعنی مبلغی برابر نصف بودجه بهزیستی پرداخت می‌کند.

سلیقه تصریح کرد: ۵۰ درصد معلولیت‌ها قابل پیشگیری هستند و اگر آن زمان امکانات کنونی بود معلولیت نیمی از این افراد شناسایی می‌شد.

مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: مراکز مشاوره بهزیستی برای معلولان رایگان است و تمامی مشاوره‌های قبل از ازدواج و آزمایش‌های مختلف ژنتیکی برای آنان رایگان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: از اول آبان‌ماه امسال سنجش بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز می‌شود که این معاینه سال گذشته برای ۶۰ هزار نفر صورت گرفت که طی آن ۳۲۰ نفر دچار بیماری شناسایی شدند که خانواده آنان اطلاعی نداشتند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: سالیانه ۲۵ هزار نفر در قم متولد می‌شوند و ما سال گذشته ۲۰ هزار نفر از متولدین را سنجش کردیم که طی آن ۵۷ نفر کم شنوا و ناشنوا مشخص شد و برای ۲۰ کودک کاشت حلزون انجام دادیم.

وی افزود: بیش از ۹ درصد از جامعه ما به خدمات خاص نیاز دارند و ما تا زمانی که نگاه سلامت محور نداشته باشیم نمی‌توانیم در سلامت جامعه و کاهش تولد معلولان موفق باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار