نماينده ليگ برتري فوتسال قم با كسب پيروزي در آخرين مسابقه خود از نيم‌فصل نخست ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور به جمع مدعيان قهرماني بازگشت اما همچنان حاشيه‌‌هاي زيادي اطراف اين تيم است.
کد خبر: ۶۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، پرونده نیم‌فصل نخست بازی‌های بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران در سال 1397 در حالی بسته شد که نماینده لیگ برتری فوتسال قم همچنان در جمع تیم‌های بالای جدول از شانس‌های کسب مقام قهرمانی به شمار می‌رود، به شرط اینکه حواشی و مشکلات مالی از اردوی این تیم برود.

ششمین پیروزی فوتسال قم با درخشش کوهی و آقا معلم

فوتسالیست‌های قم که برای انجام آخرین بازی خود در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به شهر قدس رفته بودند تا با تیم پارسیان بازی کنند، دست به کار بزرگی زده و حریف خود را در حضور پرتعداد تماشاگران طرفدار این تیم با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند، دیداری که در آن محمدحسین کوهستانی دو گل زد بازیکنی که در اردوی تیم وی را کوهی صدا می‌زنند، ضمن اینکه یک گل دیگر را روح‌الله ایثاری به ثمر رساند بازیکن سرعتی و گلزنی که شغل شریف معلمی دارد.

پایان سریال شکست‌ها در میهمانی رقبا

این پیروزی از جنبه‌های مختلف برای حسین صبوری و شاگردانش اهمیت ویژه دارد، زیرا نماینده فوتسال قم سه هفته متوالی در بازی‌های خارج از خانه به تیم‌های مس سونگون، شهروند ساری و حفاری اهواز باخته و در هر یک از این شکست‌ها هفت گل و مجموعا 21 گل خورده بود.

به همین دلیل پیروزی در بازی نزدیک و نفس‌گیر هفته پایانی نیم‌فصل مقابل تیم پارسیان شهر قدس برای نماینده لیگ برتری فوتسال قم اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا فشار روانی ناشی از باخت‌های متوالی خارج از خانه را از روی این تیم برداشت و نماینده قم را به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر بازگرداند.

بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی با 7 مرد روزهای سخت

کسب پیروزی و سه امتیاز از بازی‌ سخت خارج از خانه در هفته آخر نیم‌فصل لیگ برتر فوتسال ایران به یک دلیل دیگر نیز اهمیت دارد، به این دلیل که نماینده قم در این بازی تنها با هفت بازیکن به میدان مسابقه رفت و در تمام 40 دقیقه زمان‌های مفید بازی زیر فشار سنگینی این دیدار بود، اما ایازی، وفایی، قاسمی، فرج‌زاده، کوهستانی، ایثاری و اطمینان نشان دادند که همچون گذشته، مرد روزهای سخت فوتسال قم هستند.

در حالی که تیم حریف به راحتی در تمام زمان‌های مسابقه به اراده کادر فنی خود دست به تعویض و تغییر می‌زد اما کادر فنی تیم فوتسال قم در این دیدار به دلیل کمبود بازیکن با مشکلات زیادی مواجه بود و روی نیمکت تنها دو یار تعویضی برای این بازی داشت، به ویژه اینکه در نیمه دوم ناصر اطمینان بازیکن کلیدی این تیم نیز اخراج شد.

پیروزی در سایه درخشش ایازی، جادوگر و فرمانده

در این بازی مسعود ایازی سنگربان تیم لیگ برتری فوتسال قم بود که با بازی درخشان خود هم بارها مانع فروپاشی دروازه تیمش شد و هم اینکه روحیه سایر هم تیمی‌های خود را با هر عکس‌العمل در مقابل موقعیت‌های گلزنی حریف بیش از پیش افزایش می‌داد.

محمدحسین کوهستانی با زدن دو گل ارزشمند و ارائه بازی درگیرانه و متعصب، سعید قاسمی مانند یک فرمانده و مدیر کاردان، علیرضا وفایی مانند همیشه همچون جادوگر آسیا با دریبل‌های ویران کننده و نمایش دلچسب خود، روح‌الله ایثاری با سرعت مثال‌زدنی و فرصت طلبی، هاشم فرج‌زاده با دوندگی و مشارکت‌های به موقع در دفاع و حمله همراه با ناصر اطمینان که تا قبل از اخراج عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، ابزارهای حسین صبوری برای کسب سه امتیاز ارزشمند از میهمانی هفته پایانی نیم‌فصل در مصاف با پارسیان شهر قدس بودند.

بهره‌برداری شخصی از فوتسال قم

فوتسال قم با 20 سال حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران فرصت ارائه توانمندی‌ها، مطرح شدن و بالا رفتن از پله‌های ترقّی را برای افراد بسیار زیادی از جمله حامیان مالی، مدیران، مربیان، بازیکنان و حتی تدارکات این رشته فراهم کرده است اما بسیاری افراد بوده‌اند که از بودن در کنار فوتسال و فوتسالیست‌های قم به منظور بهره‌برداری شخصی و استفاده کاذب برای مطرح شدن بدون زحمت و هزینه بهره‌برداری کرده‌اند.

سوژه‌ای که در چند هفته اخیر به ویژه در بازی هفته پایانی نیم‌فصل برای نماینده لیگ برتری فوتسال قم حاشیه‌ساز شد دقیقا به همین بحث ارتباط دارد، بحثی که در آن پای یک ارگان نیمه دولتی – خصوصی دیده می‌شود و ظاهرا شخص یا اشخاصی در این ارگان با ابراز علاقه به فوتسال طرح دوستی و رفاقت ریخته و تا جایی پیش‌ رفته‌اند که با استفاده از فضای مجازی که این روزها در دسترس تمام افراد با سواد و بی‌سواد جامعه است، حتی به خود جرات مصاحبه راجع به فوتسال قم و مسوولان نماینده لیگ برتری فوتسال قم را می‌دهند.

وقتی غریبه‌ها از اعتبار فوتسال قم اعتبار می‌گیرند

جالب این است که این ارگان هیچ نقشی در حمایت یا مدیریت نماینده فوتسال قم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر نداشته و صرفا به دلیل اینکه چند بازیکن نماینده قم از کارکنان آن هستند اجازه نقش‌آفرینی، نظریه پردازی و محروم کردن بازیکنان این تیم از همراهی نماینده قم در لیگ برتر را به خود داده است.

ایراد اصلی به این ارگان و شخص یا اشخاصی نیست که نماینده این ارگان هستند، بلکه ایراد اصلی به بی‌صاحب بودن فوتسال قم است که اجازه می‌دهد هر ساله و در هر لیگ بسیاری افراد غریبه که محلّی از اعراب در فوتسال قم ندارند، پای‌شان به فوتسال قم باز شده و از عزت و اعتبار فوتسال قم برای خود اعتبار کسب کنند.

بازیکنان شاغل بهانه ایجاد یک حاشیه جدید در فوتسال قم

در قضیه عدم حضور بازیکنان شاغل تیم لیگ برتری قم در مصاف با پارسیان شهر قدس قطعا نمی‌توان ایرادی به آنها گرفت، آنها کارمند هستند و مطیع، اما آنها بازیکن حرفه‌ای هستند و باید مرزی بین کارمندی و فوتسال برای خود ایجاد کنند چرا که ورزش حرفه‌ای در صورت داشتن تفکر حرفه‌ای می‌تواند برای آنها سودمندتر باشد، ضمن اینکه شغل کارمندی خود را بدون حاشیه دنبال کنند.

بازی با آبروی فوتسال قم توسط افراد پشت‌پرده

اما ظاهرا فرد یا افراد پشت‌پرده قضیه کارمندی بازیکنان تیم آنقدر در بدنه نماینده قم نفوذ کرده‌اند که علاوه بر مصاحبه‌ای با لحن توهین‌آمیز بر ضدّ یکی از مسوولان تیم لیگ برتری قم، این تیم را تهدید به اجازه دادن بازیکنان کارمند خود برای همراهی در ادامه بازی‌های لیگ برتر کرده بودند، در حالی که این کار زیر سئوال بردن یک نفر نبود بلکه ریختن آبروی فوتسال قم بود، اما بازیکنان حاضر در شهر قدس مصمم به میدان رفتند تا با پیروزی در این دیدار زمینه‌ساز شرمندگی حاشیه‌سازهای این روزهای تیم‌شان شوند.

جلوی ورود افراد غیر به فوتسال را بگیرید

آنچه که هنوز در فوتسال قم برای خیلی‌ها جا نیافتاده این است که مسائل فوتسال باید در خانواده فوتسال و با افراد متخصص فوتسال حل و فصل شود اما به دلیل اینکه مسوولان ارشد استان قم این رشته را به حال خود رها کرده و فقط با افتخارات و پیروزی‌های آن عکس یادگاری می‌گیرند، در سال‌های اخیر افراد غیر به راحتی به خود اجازه نفوذ و ورود به بدنه فوتسال قم را داده و به دلیل عدم برخورداری از ادبیات و شعور فوتسال و ورزش حرفه‌ای، آبروی فوتسال قم را در سایت‌ها و فضای مجازی به حراج می‌گذارند، که شایسته است جلوی این افراد خیلی سریع توسط آقایان متولی و مسوول در ورزش و فوتسال قم گرفته شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار