معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال جاری 4 هزار و 627 نفر در دوره سواد آموزی در قم ثبت نام کردند.
کد خبر: ۶۶۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: سواد آموزی نیاز به انگیزه در بین افراد بی سواد دارد، متاسفانه عدم استقبال بی سوادان در گروه سنی 10 تا 49 سال یکی از دغدغه های جدی در مسیر ریشه کن شدن بی‌سوادی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در سال جاری 4 هزار و 627 نفر در دوره سواد آموزی،انتقال و تحکیم در قم ثبت نام کردند؛ استان قم از نظر تعداد سوادآموز جزء 5 استان اول کشور است و در سال گذشته نیز جزء 5 استان برتر کشور شناخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا اظهار کرد:راه اندازی مراکز یادگیری محلی، آموزش اولیای دانش آموزان، حلقه‌های کتاب و کتاب خوانی، سوادآموزی اتباع و مددجویان کمیته امداد، سوادآموزی مددجویان زندان‌ها و طرح جدید سوادآموزی روستائیان از جمله طرح‌های مهم در سوادآموزی است.

وی خاطرنشان کرد:ریشه کن شدن بی سوادی به همراهی، هم‌افزایی مسئولان و دست اندرکاران و برنامه ریزی راهبردی نیاز دارد؛ طبق آمار 179 هزار و 396 نفر در استان تا پایان دوره ابتدایی و یا در حین گذراندن این دوره از ادامه تحصیل خودداری کردند و اکنون غیر محصل هستند، همچنین 128 هزار و 545 نفر تا پایان دوره متوسطه اول و یا قبل از گرفتن مدرک این دوره تحصیل را رها کرده اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: متاسفانه 120 هزار نفر بالای 6 سال در قم بی‌سواد هستند که در این باره عزم جدی در سوادآموزی لازم است؛ از جمله جامعه هدف نهضت سوادآموزی افراد معلول هستند که در رابطه با سوادآموزی آنان نیز برنامه‌هایی در دست اجراست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار