مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم خبر داد
مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم گفت: در سال جاری 3 درصد رشد مصرف برق در استان داشتیم، در حالی که میانگین رشد سالیانه مصرف برق استان در سال 6 درصد بود.
کد خبر: ۶۶۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 11 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان قم با اشاره به وضعیت اقلیمی قم اظهار کرد: گرمای هوا و دمای بالا از جمله ویژگی‌های این شهر است و حتی دمای 48 درجه در این شهر ثبت شده است و گرم بودن شهر قم موجب بالا رفتن مصرف برق در قم می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال رساندن تلفات برق در شبکه توزیع برق استان قم به زیر 10 درصد هستیم، 1.4 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در حال بهره برداری و 10 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در دست احداث در استان داریم، البته برای احداث تعدادی نیروگاه برق خورشیدی به میزان 219 مگاوات در استان قم پروانه صادر شده است، درخواست احداث نیروگاه برقابی به میزان 20 مگاوات در استان داریم.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم اظهار کرد: از زمانی که تعرفه برق گرمسیری در استان اعمال شد، شاهد افزایش مصرف برق در قم بودیم، در سال جاری 3 درصد رشد مصرف برق در استان داشتیم، در حالی که میانگین رشد مصرف سالیانه برق در قم 6 درصد بود.

آهنین پنجه با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعت برق در استان قم اظهار کرد: یک نیروگاه تولید برق پراکنده با ظرفیت 6 مگاوات با اعتبار 128 میلیارد ریال، یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 100 کیلووات با اعتبار 7 میلیارد ریال و شبکه روشنایی بلوار آیت الله بروجردی به طول هفت کیلومتر با اعتبار 9 میلیارد ریال امروز در استان قم افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات و اعتبار 10 میلیون یورو در استان قم در حال احداث است که به زودی این پروژه افتتاح می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار