با حضور وزیر نیرو؛
نیروگاه ۶ مگاواتی برق با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو در شهرک شکوهیه قم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ 11 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، رضا الماسی، سرمایه‌گذار نیروگاه آذر فناوران پویا پندار قبل از ظهر پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز کشور کمبود برق است و ایجاد نیروگاه‌های پراکنده از جمله سیاست‌های دولت برای جبران کمبود برق است.

وی با بیان اینکه در قم نیز با کمبود برق مواجه هستیم، افزود: ظرفیت این نیروگاه ۶ مگاوات بوده که با هزینه ۱۲۸ میلیارد ریالی و با اشتغال زایی ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت مستقیم همراه می‌باشد.

سرمایه‌گذار این پروژه با بیان اینکه دولت باید تصمیمات جدیدتری را برای احداث چنین نیروگاه‌هایی توسط بخش خصوصی بگیرد ادامه داد: تجهیزات این نیروگاه وارداتی است و اگر در این شرایط دولت در خصوص تخصیص ارز اقدامی نکند این‌گونه پروژه‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: واردات این تجهیزات باید مورد حمایت دولت قرار گیرد تا در زمان پیک مصرف برق وارد مدار شوند تا در زمان خاموشی‌های تابستان بخش صنعتی مورد مشکل نشود.

الماسی گفت: ورود تجهیزات با توجه به تحریم‌ها آسان نیست و که در زمان ۱۸ ماه این نیروگاه ساخته شده است و با گاز طبیعی تغذیه می‌شود و نیروگاه‌های پراکنده و فسیلی‌ها می‌توانند به صورت دائم در مدار باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار