رییس هیات دومیدانی استان قم:
رییس هیات دومیدانی استان قم با بیان اینکه نتایج بی‌سابقه امروز دومیدانی استان قم ، حاصل تلاش‌های 8ساله در زمینه استعدادیابی رده‌های پایه در مدارس است، گفت: حضور یک دومیدانی کار قمی در المپیک 2020قطعی است.
کد خبر: ۶۶۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 10 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی رضایی در خصوص وضعیت دومیدانی استان قم گفت: در گذشته استان قم در رشته دومیدانی در سطح کشور حرفی برای گفتن نداشت و در مسابقات اگر ورزشکاران قمی موفق می‌شدند که جزو لیست 8نفر نهایی باشند، برای استان خوشحال کننده بود.

وی افزود: با همکاری و توافقاتی که با آموزش و پرورش استان انجام دادیم، از 8 سال پیش، دوره‌های استعدادیابی را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی اجرایی کردیم و این توجه به رده‌های پایه و پرورش آن‌ها موجب پیشرفت بینظیر دومیدانی استان قم شد.

سرمربی تیم ملی دومیدانی کشور با بیان اینکه نتایج بی‌سابقه امروز دومیدانی استان قم ، حاصل تلاش‌های 8ساله در زمینه استعدادیابی رده‌های پایه در مدارس است، تصریح کرد: اکنون در یک سال اخیر در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان موفق شدیم مقام اول کشور را کسب کنیم، در کشور سابقه ندارد که استانی بتواند در یک سال در تمام رده‌های سنی مقام اول را کسب کند.

وی ادامه داد: در سال جاری، استان قم موفق به کسب 52مدال با ارزش کشوری در رده‌های مختلف سنی شده است، همچنین کسب 4مدال برون مرزی، حاصل کار دومیدانی کاران استان قم در سال جاری است.

رضایی بیان کرد: در سال جاری، رضا ملک پور، دومیدانی کار جوان و آینده دار استان قم موفق به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی در رشته 400متر با مانع شد؛ هیچکس باور نداشت که استان قم بتواند در دومیدانی نماینده‌ای در بازی‌های آسیایی داشته باشند ولی ملک پور موفق شد به این مهم دست یابد و حتی با کمی خوش شانسی می‌توانست در بین 8نفر نهایی راه پیدا کند.

وی گفت: همچنین مهدی رضایی دیگر ستاره دومیدانی استان قم موفق شد در سال جاری مدال برنز جوانان آسیا را کسب کند و برای اولین بار در تاریخ ورزش استان قم، موفق به کسب ورودی مسابقات المپیک جوانان شد که این اتفاق بسیار مهم و بزرگ است.

رییس هیات دومیدانی استان قم اظهار کرد: مسابقات المپیک جوانان 19الی21مهرماه در کشور آرژانتین برگزار می‌شود و استان قم برای اولین بار در تاریخ ورزش استان قم دو نماینده در این مسابقات دارد؛ مهدری رضایی به عنوان ورزشکار و بنده به عنوان سرمربی تیم ملی در این مسابقات حضور داریم.

وی با بیان اینکه نتایج کسب شده، اوج دومیدانی قم نیست و این نتایج اول راه است و جای پیشرفت بسیاری وجود دارد، خاطر نشان کرد: علی قاسم بابایی یکی دیگر از ستاره‌های دومیدانی استان است که متاسفانه در مسابقات انتخابی مصدوم شد و نتوانست ورودی المپیک را کسب کند، البته برای او برنامه ریزی شده تا سال آینده در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا بدرخشد.

رضایی عنوان کرد: برنامه هیات دومیدانی استان قم، فراتر از کشور است و هدف قهرمانی در آسیا و جهان است؛ دومیدانی کاران استان قم این استعداد و توانایی را دارند و در صورت حمایت می‌توانند افتخارات متعددی را کسب کنند.

وی اضافه کرد: برای موفقیت ورزش دومیدانی قم، اداره کل ورزش و جوانان استان و استانداری باید حمایت کنند؛ از استاندار و نمایندگان مجلس انتظار حمایت داریم و به تنهایی نمیتوان موفق شد.

سرمربی تیم ملی دومیدانی کشور بیان کرد: اگر کمک صورت گیرد و امکانات در اختیار ورزشکاران باشد، این قول را می‌دهم که برای اولین بار در المپیک 2020 در دومیدانی نماینده داشته باشیم و حضور یک نماینده از استان قم در رشته دومیدانی در المپیک 2020 قطعی است و حتی می‌شود تعداد نمایندگان به 2یا 3نفر افزایش یابد این کار آسان نیست و اگر حمایت شویم امکان پذیر است.

وی ادامه داد: تنها هیات ورزشی در استان قم هستیم که مکان اختصاصی نداریم و برای این موضوع نیاز دارد که شخص مدیرکل ورزش استان یک کار اساسی انجام دهد؛ اگر هیات دومیدانی به صورت اختصاصی یک سان سرپوشیده داشته باشد، تمام ورزشکاران رشته‌های ورزشی دیگر خصوصا بانوان می‌توانند به عنوان یک مکان مناسب برای ورزش هوازی از آن استفاده کنند و برای هیات دومیدانی نیز به یک منبع درآمد تبدیل می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در استان قم وجود جو مذهبی، بدی آب و هوا و همچنین وجود ریزگردها باعث شده است که وجود یک سالن سرپوشیده مناسب بیش از پیش احساس شود و در کسب نتایج بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: از نظر فنی دومیدانی کاران قمی سطح بالایی دارند و باید حمایت مالی و امکاناتی شوند؛ تا یک حدی سعی شده تا به این ورزشکاران کمک شود و کمک شد تا ورزشکاران مستعد با باشگاه‌های معتبر قرارداد امضا کنند ولی باید حمایت‌های بیشتر شوند تا دغدغه دیگری جز ورزش و قهرمانی نداشته باشند.

رییس هیات دومیدانی استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه سانس اختصاصی در روزهای زوج در سالن حیدریان مخصوص ورزشکاران دومیدانی است و این باعث آرامش خاطر دومیدانی کاران است و همچنین پایگاه‌های قهرمانی استان برای دوره‌های بدنسازی ورزشکاران فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به دنبال موضوع ساخت سالن اختصاصی دومیدانی است و اقدامات اولیه انجام شده است ولی نباید کارشکنی انجام شود تا روند سرعت ببخشد و این سالن هرچه زودتر برای ورزشکاران آماده شود.

رضایی در خصوص مهمترین مسابقات دومیدانی پیش‌رو گفت: دو مرحله از لیگ بزرگسالان و مرحله دوم لیگ امید دومیدانی کشور، مسابقات المپیاد نخبگان، مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور، قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان و قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان از مهم ترین مسابقات پیشو است که نمایندگان استان قم در آن حضور می‌یابند و امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای استان قم به دست بیاید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار