آیا روستای مبارک آباد قم مشکوک است؟
هفته گذشته در آیین بهره‌برداری مجتمع فرهنگی مبارک‌آباد بخش مرکزی قم سفیران کشورهای نروژ، سوئد و نمایندگان سفارتخانه‌های دانمارک، اتریش، سوییس و بریتانیا حضور داشتند که در نوع خود جالب و قابل‌توجه است. حضور این تعداد سفیر و نماینده از کشورهای خارجی با واکنش‌هایی همراه بود.
کد خبر: ۶۶۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، سه‌شنبه هفته گذشته بود که مجتمع فرهنگی مبارک‌آباد بخش مرکزی قم افتتاح شد، مجتمعی که دریکی از روستاهای محروم به بهره‌برداری می‌رسید تا گره‌ای هرچند کوچک از مشکلات فرهنگی روستاییان را باز کند اما پوشش جمعیتی این روستا و سرمایه‌گذاران این پروژه سؤالاتی را در بین اذهان عمومی ایجاد کرده است.

نخست پوشش جمعیتی این روستا است که بیشتر از مهاجران افغانستانی است به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از 2 هزار نفر از ساکنان این روستا از اتباع افغانستان هستند.

از سوی دیگر در آیین بهره‌برداری این مجتمع فرهنگی سفیران کشورهای نروژ، سوئد و نمایندگان سفارتخانه‌های دانمارک، اتریش، سوییس و بریتانیا حضور داشتند که در نوع خود جالب و قابل‌توجه است.

حضور این تعداد سفیر و نماینده از کشورهای خارجی با توجه به سابقه قبلی آن‌ها با واکنش‌های همراه بود.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی چند روز بعد از افتتاح این مرکز در صفحه توییتر خود نوشت: "مراقب نفوذ باشیم، برخی از سفرای کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چکار دارند، شنیده‌شده سفرا و نمایندگان چهار کشور اروپایی دریکی از روستاهای محروم قم حضور یافته و یک مرکز فرهنگی را افتتاح کردند و قول کمک به یک مدرسه را نیز داده‌اند. این‌ها چقدر دلسوز ملت ایرانند."

حضور مشکوک 4 کشور اروپایی برای کمک فرهنگی به اتباع در قم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این اقدام گفت: چهار کشور اروپایی با پوشش اینکه می‌خواهیم بر روی مسایل فرهنگی اتباع کار کنیم، شروع به فعالیت در استان قم کرده‌اند که بنده این موضوع را مشکوک می‌دانم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به فعالیت چهار کشور اروپایی در یکی از روستاهای محروم قم و افتتاح یک مرکز فرهنگی، اظهار کرد: عامل این اقدام و حضور این چهار کشور در قم، وزارت کشور، فرمانداری و استانداری هاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این چهار کشور در پوشش کمک و رسیدگی به امور اتباع خارجی در این استان حضور یافته‌اند، افزود: اتباع خارجی بسیاری در استان قم حضور دارند، براین اساس هلند و دانمارک و برخی کشورهای دیگر به صورت ویژه در یکی از روستاهای قم به نام مبارک آباد که بیشتر ساکنان آن از اتباع افغان هستند، یک مرکز فرهنگی را افتتاح کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنها با پوشش اینکه می‌خواهیم بر روی مسایل فرهنگی اتباع کار کنیم شروع به فعالیت کرده‌اند اما بنده این موضوع را مشکوک می‌دانم زیرا معقول به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: ما در کشورمان برای اتباع خارجی مقدار زیادی هزینه می‌کنیم و منطقی نیست که آنها بخواهند به صورت مستقل به این موضوع وارد شوند، اگر هم می‌خواهند اقدامی برای اتباع انجام دهند نباید مباشرتا اقدام کنند بلکه باید با ارائه نیابت به وزارت کشور آنها را در این کار کمک کنند.

ذوالنوری اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان هم برای کمک به اتباع حاضر در ایران مبالغی را به کشورمان می‌پردازد، لذا موضوع حضور چهار کشور اروپایی در ایران و کمک فرهنگی به اتباع خارجی در حقیقت یک نوع جا پا باز کردن است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انتخاب قم برای این هدف بسیار مشکوک است، گفت: در حال پیگیری این موضوع از طریق اداره اتباع و وزارت کشور هستیم و در صورت عدم رفع ابهامات و محرز شدن شک، این مسئله را به طور سوال از رحمانی‌فضلی وزیر کشور حتما پیگیری می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دهاتی
|
Germany
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
نماینده محترم
بهتر از وزارت امورخارجه سئوال بفرمائید چون اجازه تردد برای اعضای سفارتخانهای خارجی را باید وزارت امورخارجه صادر نماید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
تا کی دنبال این بحث های سیاسی بی نتیجه هستید. مردم مشکل اقتصادی دارن بس کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار