معاون استاندار قم گفت: متأسفانه مدیران استان تصور می‌کنند در صورت واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره تصدی‌گری و قدرت اعمال‌نظر خود را از دست می‌دهند و از همین رو نیز در واگذاری طرح‌های نیمه کار تعلل می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 09 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با عملکرد موفق استان در سال گذشته سهمیه سال جاری قم در مسئله رونق تولید افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی با انتقاد از ابلاغ دیرزمان اعتبارات رونق تولید در سال جاری افزود: اعتبارات رونق تولید در سال جاری بسیار دیر ابلاغ‌شده است اما مقدمات کار از ماه‌های قبل سنجیده شده بود، مبنای سهمیه دستگاه‌های استانی عملکرد سال قبل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر زمان اندک جذب اعتبارات در نظر گرفته‌شده در مسئله رونق تولید گفت: با توجه به زمان اندک تا پایان سال امکان جذب اعتبارات در نظر گرفته دشوار است که باید در این زمینه بانک‌های استان تعامل لازم را داشته باشند.

غضنفری با اشاره به اهمیت بخش گردشگری و رونق این صنعت در استان قم تأکید کرد: در سال جاری بیش از 230 میلیارد تومان برای رونق گردشگری در استان قم اختصاص پیداکرده است.

وی با اشاره به اولویت اقتصادی استان در بخش صنعت گردشگری ابراز کرد: سرمایه در گردش رونق تولید اغلب در واحدهای صنعتی و سرمایه در ثابت به سمت گردشگری سوق داده‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تصریح کرد: در حوزه اشتغال بیش از 100 درصد مرحله نخست جذب‌شده و با رقابتی قوی رتبه استان قم در این زمینه تک‌رقمی شده است، اگر اعتبارات تخصیص داده شود بیش از یک ونیم برابر پرونده‌های استانی تسهیلات در نظر گرفته‌شده را جذب می‌کنند.

غضنفری با اشاره به وضعیت استان قم در مسئله اشتغال فراگیر ادامه داد: در زمینه اعتبارات اشتغال فراگیر صرفاً اعتبارات کشوری مشخص‌شده و هنوز ابلاغیه یا سهمیه‌ای به استان‌ها اختصاص داده نشده است.

وی با تأکید بر برخی از عوامل مهم در عدم واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی ادامه داد: در مسئله اعمال ماده 27 دو مشکل عمده وجود دارد که عدم جاذبه‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و عدم نظارت درست و اصولی دستگاه‌های نظارتی ازجمله آن‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: متأسفانه مدیران استان تصور می‌کنند در صورت واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره تصدی‌گری و قدرت اعمال‌نظر خود را از دست می‌دهند و از همین رو نیز در واگذاری طرح‌های نیمه کار تعلل می‌کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار