رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز تأمین مواد اولیه صنعتی و تولیدی به‌ویژه در بخش پتروشیمی‌ها و مواد پلیمری به یکی از دغدغه‌های اصلی استان تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۶۶۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 09 October 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در پنجمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی استان نظارت بر بازار و حفظ ثبات قیمت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: در شرایط کنونی اقتصادی یکی از گروه‌های که می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده که به یکی از ارکان اصلی تولید و اقتصاد استان تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت مستمر در استانداری و در محل شهرک‌های صنعتی برگزار و تاکنون در سال جاری 24 جلسه این ستاد برگزارشده است.

سیجانی با اشاره به تعداد مصوبات اجراشده کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون 379 مصوبه داشته که بیش از 55 درصد از مصوبات انجام و 136 مصوبه در دست انجام است و 15 مصوبه نیز هنوز مرحله انجام نرسیده است.

وی سهمیه قم از تسهیلات رونق تولید در سال جاری را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: سهم رونق تولید در سال گذشته درمجموع 500 میلیارد تومان بوده که با عملکرد مناسبی که استان داشته این سهم در سال جاری به 900 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: بالغ‌بر 615 میلیارد تومان سهم بخش صنعت و تجارت، 55 میلیارد سهم سازمان جهاد کشاورزی و 230 میلیارد تومان نیز سهم دستگاه‌های استان از محل اعتبارات رونق تولید در سال جاری است.

سیجانی با بیان حجم سرمایه در گردش و سرمایه ثابت استان قم در مبحث رونق تولید در سال جاری عنوان کرد: 630 میلیارد سرمایه در گردش و 270 میلیارد تومان در بخش ثابت در سهمیه رونق تولید در سال 97 در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از سرمایه در ثابت رونق تولید مختص بخش گردشگری است، تاکنون از 111 واحد دریافت‌کننده تسهیلات بازدید انجام‌شده که درمجموع بیش از 300 اشتغال جدید در بخش صنعت شکل‌گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر مشکلات استان در تأمین مواد اولیه پتروشیمی ابراز کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز تأمین مواد اولیه صنعتی و تولیدی به‌ویژه در بخش پتروشیمی‌ها و مواد پلیمری به یکی از دغدغه‌های اصلی استان تبدیل‌شده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز نیاز به سرمایه در گردش به‌شدت در بین واحدهای صنعتی افزایش پیداکرده است بنابراین باید سقف اختیارات بانک‌ها برای پرداخت اعتبارات به استان اختصاص داده‌شده و مبالغ بیشتری به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخی از عوامل افزایش قیمت مواد پلیمری ادامه داد: تا قبل از این خوراک مواد پتروشیمی با قیمت 4200 تأمین می‌شد اما دولت اخیراً خرید مواد اولیه را با نرخ نیما تعیین کرده که همین مسئله از مهم‌ترین دلایل افزایش مواد پتروشیمی بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار