سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی،
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، حدود پنج درصد تصادفات جرحی و فوتی در سطح شهر قم مربوط به کودکان است که با موتورسیکلت یا خودرو برخورد داشته اند.
کد خبر: ۶۶۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 08 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی حسن قیصری درحاشیه برنامه آموزش کودکان درشهرک ترافیک درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک هفته نیروی انتظامی و روز جهانی کودک وتقدیر ازاطلاع رسانی رسانه ها افزود: از همه رانندگان می خواهیم که ضمن رعایت قوانین، در هنگام رانندگی با سرعت مجاز حرکت کنند، چرا که این امر موجب می شود تا کودکان ایمن تر از معابر عبور کنند.

وی درادامه برضرورت آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی از دوران کودکی تاکید کرد وگفت: به والدین توصیه می کنیم در هنگام رانندگی از در آغوش گرفتن کودکان در صندلی های جلوی خودرو (سمت راننده و شاگرد) خودداری نمایند، چون این مساله موقع تصادف خطرهایی را متوجه کودک می کند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم خاطرنشان کرد: توصیه دیگر این است که در صندلی عقب خودرو نیز، از صندلی کودک استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: یکی از برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی در این هفته، آموزش دادن به همیاران پلیس و کودکان در مقطع های پیش دبستانی و ابتدایی است.

قیصری با بیان این که با برنامه ریزی های انجام شده کودکان در شهرک های ترافیک حضور می یابند، گفت: ابتدا همکاران ما به صورت نظری مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی را به کودکان یاد و سپس به صورت عملی در محوطه این مجموعه، نحوه عبور از گذرگاه عابر پیاده و شناخت تابلوها را آموزش می دهند.

وی تاکید کرد: کودکان امروز، رانندگان آینده جامعه هستند، از این رو اگر به درستی از همین سنین آموزش های لازم به آنها داده شود، به طور حتم در آینده در موضوع های تصادفات و ترافیک با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار