فوتسال قم روي خط ناكامي
فوتسال قم با توقف مجدد تيم فوتسال سوهان محمد سيما برابر مقاومت البرز بار ديگر در فصل جاري ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور روي خط ناكامي گام برداشت.
کد خبر: ۶۶۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 08 October 2018

به گزارش تابناک قم، در فاصله تنها یک هفته به پایان بازی‌های نیم‌فصل بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران، تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم با در نظر گرفتن موقعیت فوتسال قم و کیفیت بازیکنان خود در جدول رده‌بندی جایگاه چندان خوبی ندارد.

اگر چه هرگز نمی‌توان و نباید نماینده فوتسال قم را جزو کاندیداهای سقوط از لیگ برتر فوتسال دانست اما اینکه فوتسال قم با سابقه درخشان خود از نظر بازیکن سازی و تربیت فوتسالیست‌های شاخص، امسال با وجود برخورداری از بازیکنان طراز اول، اکنون در جایگاهی رو به پائین جدول رده‌بندی جای دارد، چندان مطلوب نیست.

وجود یک ضعف بزرگ در نتایج ضعیف فوتسال قم

تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم فصل جاری لیگ برتر فوتسال ایران را با نتایج بسیار خوبی آغاز کرد و عملکرد این تیم تا چند هفته قبل به شکلی بود که کارشناسان فوتسال این تیم را امسال یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های قهرمانی بازی‌ها قلمداد می‌کردند اما با نتایج اخیر، نظرها نسبت به این تیم کمی تغییر کرده است.

نماینده فوتسال قم در بازی‌های اخیر خود انسجام یک تیم مدعی قهرمانی را ندارد، فوتسال تاکتیکی از خود ارائه نمی‌کند، به سختی گل می‌زند اما به سادگی گل می‌خورد، تیمی که بررسی عملکرد آن از نگاه آمار نشان دهنده وجود یک ضعف بزرگ در آن است، ضعفی که حتی در مصاف هفته دوازدهم با تیم پائین جدولی مقاومت البرز هم وجود داشت، ضعفی که نباید تنها به گردن مسائل مالی انداخت و مدیریت، مربیان و بازیکنان تیم سوهان باید به خود رجوع کرده و ریشه آن را بیابند.

عملکرد دور از انتظار سوهانی‌ها با دریافت 30 گل در 6 مسابقه

تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در هفته‌های اول تا ششم فصل جاری لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تنها پنج گل از حریفان خود دریافت کرد اما نکته عجیب و حیرت آور راجع به عملکرد این تیم، دریافت 30 گل در 6 مسابقه بعدی است که موجب باخت‌های عجیب و از دست رفتن متوالی امتیازات این تیم شده است.

سوهان محمد سیما قم در شروع فصل هم در خانه و هم در میهمانی رقبا نتایجی خوبی می‌گرفت، حتی در بازی‌های خارج از خانه بهتر از بازی‌های خانگی امتیاز کسب کرد، به طوری که تیم‌های شهرداری ساوه و فرش‌آراء مشهد را در خانه حریفان شکست داد و از مقاومت قرچک در خانه حریف امتیاز گرفت اما در قم به گیتی‌پسند اصفهان و سن‌ایچ ساوه به سادگی امتیاز داد.

3 شکست سنگین در میهمانی رقبا با خوردن 21 گل

با این حال کسی نسبت به نتایج تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم ایراد نمی‌گرفت‌ تا اینکه سه باخت متوالی عجیب و قریب در میهمانی تیم‌های مس سونگون ورزقان، شهروند ساری و حفاری اهواز در کارنامه نماینده قم به ثبت رسید، باخت‌هایی که شاگردان حسین صبوری برای پذیرش هر یک از آنها هفت گل خوردند.

شکست 7 بر 2 در میهمانی مس سونگون، باخت 7 بر 1 در بازی خارج از خانه با شهروند ساری و باخت عجیب 7 بر 2 در خانه تیم حفاری اهواز، با احتساب پنج گل خورده در بازی خانگی هفته دهم مقابل تیم انتهای جدولی اهورا بهبهان، دو گل خورده در پیروزی نفس‌گیر هفته هشتم برابر ارژن فارس و دو گل خورده در توقف خانگی هفته دوازدهم مقابل مقاومت البرز مجموعا 30 گل خورده در 6 مسابقه را در کارنامه سوهان محمد سیما قم نشان می‌دهد.

خلاء همدلی در تیم سوهان محمد سیما قم

این در شرایطی است که خبرها از اردوی تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم حکایت از خلاء همدلی اعضای تیم برای موفقیت در فصل جاری لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور دارد، برخی می‌گویند بازیکنان تیم با سرمربی مشکل دارند و عده‌ای دیگر می‌گویند کادر فنی با بازیکنان رابطه خوبی ندارد.

تا قبل از هفته دوازدهم که گویا بخشی از قرارداد بازیکنان وصول شده، مهمترین مشکل تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم به مسائل مالی باز می‌گشت، موضوعی که اردوی این تیم را چندین هفته به حاشیه برده بود تا جایی که برخی نفرات تیم را رو در روی مدیریت باشگاه قرار داده بود.

فوتسال قم و 19 سال حسرت قهرمانی

این در حالی است که رسانه‌‌های قم در موضوع انتشار اخبار و حواشی تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم به واسطه علاقمندی بالای مردم قم به این رشته و حجم زیاد طرفداران فوتسال، به نفع نماینده قم کار کرده و کمتر به حواشی این تیم پرداخته‌اند اما ظاهرا تیم سوهان محمد سیما مشکلات درونی زیادی دارد که در نتایج این تیم ریشه دوانده و مانع نتیجه‌گیری این تیم در فصل جاری لیگ برتر فوتسال ایران شده است.

علاوه بر قهرمانی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور که در 19 سال قبل فوتسال قم در حسرت آن بوده و به نظر می‌رسد با عملکرد فعلی تیم سوهان محمد سیما رویای قهرمانی برای قمی‌ها 20 ساله می‌شود، نتایج ضعیف نماینده قم یک سرمایه بزرگ دیگر را نیز در آستانه نابودی قرار داده است.

سکوهای خالی سالن و دل پردرد مردم قم از سوهان

مدیریت تیم سوهان محمد سیما، کادر فنی و بازیکنان این تیم با عملکرد خود، کاملا به بزرگترین سرمایه فوتسال قم یعنی تماشاگران و علاقمندان به این رشته بی‌توجهی کرده‌اند، سرمایه‌‌های ارزشمندی که نارضایتی‌شان از نتایج اخیر تیم سوهان موجب شده کمتر در سالن مسابقه حضور پیدا کنند.

سالن شهید حیدریان قم در هر بازی تیم سوهان محمد سیما باید مملو از تماشاگر شده و روی سکوهای آن همانند سال‌های حضور فراز، ارم‌کیش، صبا و ماهان‌تندیس قم در لیگ برتر جای سوزن انداختن نباشد اما سوهانی‌ها با نتایج ضعیف هفته‌های اخیر خود حتی دل طرفداران این رشته را هم به درد آورده‌اند.

به همین دلیل تقریبا نیمی از سکوهای سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم در هفته‌های اخیر خالی از تماشاگرانی است که این روزها از نتایج تیم سوهان محمد سیما گلایه دارند و در اعتراض به این عملکرد این تیم ترجیح می‌دهند تا نتیجه نهایی بازی‌ها را بشنوند یا بازی‌ را از پخش زنده دنبال کنند اما در سالن از بازی این تیم حرص نخورند.

3 برد و 3 تساوی سوهانی‌ها از بازی‌های خانگی

نماینده فوتسال قم تا پایان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور 6 بازی خانگی با تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان، سن‌ایچ ساوه، آذرخش بندرعباس، ارژن فارس، اهورا بهبهان و مقاومت البرز انجام داده و از این تعداد مسابقه سه برد و سه مساوی کسب کرده و در خانه شکست ناپذیر بوده است، در حالی که 20 گل زده و 12 گل خورده در کارنامه بازی‌های خانگی این تیم به ثبت رسیده است.

2 برد، یک تساوی و 3 شکست سنگین در میهمانی رقبا

شاگردان حسین صبوری در 6 بازی خارج از خانه با تیم‌های شهرداری ساوه، مقاومت قرچک، فرش‌آراء مشهد، مس سونگون، شهروند ساری و حفاری اهواز بازی کرده‌اند که حاصل آن دو پیروزی در ساوه و مشهد، یک تساوی در قرچک و سه شکست سنگین در تبریز، ساری و اهواز بوده تا 10 گل زده و 23 گل خورده از میهمانی رقبا آورده باشد.

فرار حامیان مالی و نابودی استعدادهای فوتسال قم

این نتایج در حالی توسط تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم کسب شده که این تیم امسال پر از مهره‌های مطرح و بازیکنان با سابقه، با تجربه، تکنیکی و مطرح فوتسال قم است، تیمی که عنوان تنها تیم بومی بیستمین دوره لیگ برتر را یدک می‌کشد و از نظر بازیکن یکی از قدرت‌های لیگ برتر است اما نتایج این تیم چیزی دیگر را نشان می‌دهد.

در هر حال مدیریت، کادر فنی و فوتسالیست‌‌های تیم سوهان محمد سیما باید خوب بدانند که قم به عنوان یکی از پایگاه‌های فوتسال کشور نباید تیمی در سطح پائین در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کشور داشته باشد، بلکه باید تیمی در حد و اندازه مدعی قهرمانی باشد.

شکی نیست که ادامه این نتایج، فوتسال قم را به رویای 20 ساله خود یعنی قهرمانی در لیگ برتر باشگاه‌های ایران نخواهد رساند، بلکه این رشته را از تب و تاب گذشته خواهد انداخت و در نهایت با فراری شدن تماشاگران، حامیان مالی و مدیریت ورزش قم، تنها کسانی که از این اتفاق آسیب می‌بینند، فوتسالیست‌های سوهان محمد سیما و استعدادهای آینده این رشته هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار