مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: طی سال‌های اخیر واحدهای مسکونی بسیاری در منطقه پردیسان احداث شد و با احداث بیش از 30 مدرسه در این منطقه در چند سال اخیر شرمنده خانواده‌های ساکن در پردیسان در بحث تحصیل فرزندانشان نشدیم.
کد خبر: ۶۶۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 08 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به فضای فعالیت در مدارس استان قم اظهار کرد: آموزش و پرورش استان با داشتن 250 هزار دانش آموز می‌تواند فرهنگ سازی داشته باشد و در این زمینه برای همکاری با ادارات مختلف آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه 46 زمین آموزشی در منطقه پردیسان فریز شده است ادامه داد: زمین‌های آموزشی در مناطق مختلف شهر قم باید به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شود، تنها این اداره کل وظیفه ساخت و ساز مدارس را ندارد و باید دستگاه‌های دیگر به کمک آموزش و پرورش در این زمینه بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: با کمبود هزار و 500 معلم در مدارس استان مواجه هستیم، همچنین آمار دانش آموزان قمی در حال رشد است و در کشور هم تعداد دانش آموزان از 11 میلیون تا 6 سال آینده به 18 میلیون می‌رسد.

شیخ الاسلام تراکم دانش آموزی در قم را بالا دانست و تصریح کرد: این مساله مربوط به سال‌های اخیر نبوده است و از گذشته شاهد تراکم بالای دانش آموزان در مدارس این استان بودیم، بحث مهاجرت به قم باید جدی گرفته شود و امسال شاهد افزایش تعداد دانش آموزان پایه اول در این استان بودیم.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر واحدهای مسکونی بسیاری در منطقه پردیسان احداث شد و با احداث بیش از 30 مدرسه در این منطقه در چند سال اخیر شرمنده خانواده‌های ساکن در پردیسان در بحث تحصیل فرزندانشان نشدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: تغییر کاربری قسمتی از مدارس استان از کاربری آموزشی به تجاری در دستور این اداره کل است، نزدیک به 50 مدرسه را شناسایی و به کمیسیون ماده پنج معرفی کردیم تا شهرداری مجوز آن را بدهد و با اداره کل نوسازی این فضاها را احداث کنیم تا آورده ای برای سرانه مدارس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جلساتی را داشتیم تا پشت‌بام‌ برخی از مدارس استان قم برای استقرار نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد و در این زمینه اعلام آمادگی کردیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار