معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم: وجود تاکسی‌های اینترنتی واقعیتی بوده که رخ ‌داده و مورد استقبال مردم واقع‌شده است ولی از نظر قوانین فعالیت این شرکت‌ها غیرقانونی است. متأسفانه تاکنون این شرکت‌ها قوانین و خواسته‌های شهرداری قم را برای ساماندهی و نظارت نپذیرفته‌اند.
کد خبر: ۶۶۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 07 October 2018

به گزارش تابناک قم، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: وجود تاکسی‌های اینترنتی واقعیتی بوده که رخ‌داده ولی از نظر قوانین فعالیت این شرکت‌ها از جمله اسنپ غیرقانونی است.

عباس ذاکریان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در کشور و استان قم، با بیان اینکه فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی باید طبق قوانین زیر نظر سازمان تاکسیرانی باشد، افزود: متأسفانه تاکنون این شرکت‌ها قوانین و خواسته‌های شهرداری قم را برای ساماندهی و نظارت نپذیرفته‌اند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته مذاکراتی با اسنپ در این زمینه داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم خواسته‌های دو طرف به هم نزدیک شود که در این مذاکرات یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما به‌کارگیری رانندگان تأیید صلاحیت شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از موارد مطرح‌شده در این جلسات ارائه امکان دسترسی مدیریتی به پنل این سامانه برای نظارت بهتر به تاکسیرانی بوده است، افزود: مهم‌ترین خواسته ما از این شرکت‌ها واگذاری اولویت سفر به تاکسی‌ها بوده است، چراکه امرار معاش تاکسی‌داران تا حدودی با این کار مرتفع می‌شود.

ذاکریان مهم‌ترین خواسته اسنپ از شهرداری قم را افزایش حق کمیسیون دانست و گفت: آنان هزینه در نظر گرفته‌شده 8 درصدی را مناسب نمی‌دانند و می‌گویند که برای آنان به‌صرفه نیست، چراکه هزینه‌های نگهداری سامانه و تبلیغات بسیار بالاتر از این رقم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت 13 درصد حق کمیسیون از رانندگان اخذ می‌کند که در برخی از شهرها این رقم به 20 درصد نیز رسیده است، یادآور شد: تاکسی‌های تلفنی سطح شهر نیز 20 درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند که سازمان تاکسیرانی رقم 13.5 درصد را که عددی منطقی بوده پیشنهاد داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
والا این اسنپ که برای راننده همش ضرره، کرایه خیلی کمه
یه مسیری که طرف بخاد خودش تنها بره حداقل باید 2000 هزار تومن بده، ولی اسنپ همون مسیر میزنه 2500، بعد میری در خونه مسافر ، میبینه 4 نفر آدم بزرک هر کدوم به یه بچه بغلشون وایسادن، سوار میشن از در خونه ، اونجا هم باید ببری درخونه پیادشون کنی، تازه کولر هم اجباریه، یعنی باید یه چیزی از جیب راننده بزارن روش که اون 4 نفر برن به مقصدشون، واقعا منصفانه نیست
اسنپ که سود خودشو میبره ، اینکه میگه هزینه نگهداریشون خیلی زیاده و صرفی نداره و باید کمیسیون افزایش بدهند بخاطر این دفاتر خدمات دهی که میری داخلش می بینی 20 نفر نشستن زیر کولر گازی بیکار
خب داداش گلم اون نیروهاتو کم کن که هزینه ات کم بشه
بعدشم آقای مسئول اسنپ شما کرایه رو افزایش بده بعد برو سراغ افزایش کمیسیون
دلار 3500 بود کرایه همین هست که الان تو دلار 15 هزار تومنی هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار