همزمان با هفته ناشنوایان؛
همزمان با هفته ناشنوایان و با حضور مسئولان از ناشنوایان برتر استان قم در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی و تحصیلی تجلیل شد.
کد خبر: ۶۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 04 October 2018

 

به گزارش تابناک فم، مدیر کل بهزیستی استان قم در این آیین باشکوه که با حضور مشاور استاندار قم در امور ایثارگران و جمعی از ناشنوایان و خانواده ایشان و به همت اداره کل بهزیستی و موسسه خیریه ناشنوایان وفادار کربلا انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته ناشنوایان گفت: ناشنوایی از جمله معلولیت‌های کمتر شناخته شده است و شاید بتوان گفت جزو سخت‌ترین معلولیتهاست چون فرد به واسطه این معلولیت ابزار ارتباطات فردی و اجتماعی خود را دست می‌دهد.

رضا سلیقه تصریح کرد: در حال حاضر استان قم ۴ هزار و ۵۰۰ نفر ناشنوا و کم شنوا داریم که از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند و بحمدالله ناشنوایان هم مانند سایر معلولین در رشته‌های مختلف ورزشی، تحصیای، فرهنگی، قرآنی و فنی و حرفه دارای موفقیت‌های چشمگیری هستند و بهزیستی قم طبق رسالت ذاتی خود پیگیر ارائه خدمات مناسب به این معلولین می‌باشد.

وی افزود: بسیاری از معلولیت‌ها ریشه ژنتیکی داشته و قابل پیشگیری است اجازه ندهیم در خانواده‌ای که یک کودک معلول وجود دارد کودک بعدی نیز معلول متولد شود. ۵۰ درصد از بیماری‌های ژنتیکی و معلولیت‌ها در جامعه قابل کنترل است در این راستا مشاوره‌های رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: سالیانه ۲۵ هزار کودک در قم به دنیا می‌آید که در این میان ۴۰ تا ۵۰ نفر ناشنوا و کم ناشنوا هستند که سازمان بهزیستی با اجرای طرح سنجش شنوائی نوازادان در زمینه شناسایی به موقع و درمان این کودکان گامهای موثری برداشته است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ حدود ۱۰ مورد کاشت حلزون برای ناشنوایان در استان داشتیم که می‌توانیم اعلام کنیم فردی پشت نوبت کاشت حلزون نداریم و تقریباً ۹۵% هزینه این عمل را هم بهزیستی پرداخت می‌نماید

سلیقه عنوان کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد جبار باغچه بان و با اشاره به شعار امسال هفته ناشنوایان (زبان مرا بشناس تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم) زبان اشاره تنها راه ارتباط یک فرد ناشنوا با جامعه است، لذا ضرورت دارد دستگاه‌های خدمات رسان، مراکز آموزشی و اجرایی با در اختیار داشتن فرد مسلط به زبان اشاره راه ارائه خدمات به این قشر عزیز را فراهم نمایند.

در پایان این مراسم از جوانان برتر ناشنوا در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی تقدیر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار