به بهانه گلایه یکی از فعالان عرصه گردشگری استان؛
در حوزه روستایی علیرغم این که استان ما پایین ترین جمعیت روستایی را با کمتر از 5 درصد کل جمعیت استان در مقیاس کشوری دارد، اما ظرفیت بسیار خوبی در روستاها و بخش های قم به منظور انجام سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وجود دارد؛ خصوصاً در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی.
کد خبر: ۶۶۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 03 October 2018

به گزارش تابناک قم، اخیراً یکی از فعالان حوزه گردشگری در نشست مشترک کارآفرینان حوزه روستایی استان با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور که با حضور شخص استاندار در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با انتقاد از وجود بروکراسی در راستای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این خصوص گفته است: روند صدور مجوزها در ادارات قم بسیار طولانی است و حال آن که مدیران ادارات استان باید کارمندهای خودشان را تشویق کنند که در صدور مجوزها تسریع داشته باشند.

وی همچنین گلایه کرده است که دستگاه‌های استان به گونه ای متقاضیان سرمایه گذاری را معطل می‌کنند که گاهی آن‌ها از سرمایه گذاری خودشان پشیمان می‌شوند.

به عنوان خبرنگاری که در برخی از همین نشست ها حضور داشته ، بارها از زبان کارآفرینان و فعالان اقتصادی و گاه حتی مسئولان این جملات را شنیده ام که برخی ادارات و ارگان ها همکاری لازم و مناسب را با سرمایه گذاران ندارند و همین مساله نیز موجب بدبینی و بی اعتمادی شده است.

به عنوان مثال در حوزه روستایی علیرغم این که استان ما پایین ترین جمعیت روستایی را با کمتر از 5 درصد کل جمعیت استان در مقیاس کشوری دارد، اما ظرفیت بسیار خوبی در روستاها و بخش های قم به منظور انجام سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وجود دارد؛ خصوصاً در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی که با تسهیلات مناسب و طولانی مدت از سوی بخش دولتی و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری، امید تحول در این عرصه بسیار است یا بخش گردشگری که علاوه بر بُعد زیارتی کلانشهر مقدس قم، بخش ها و حتی گاه برخی روستاهای قم در صورت توجه جدی ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی و توسعه سرمایه گذاری دارد.

آنچه در این میان مهم است این که پیش از هر چیز زمینه سرمایه گذاری در این بخش ها را فراهم کرده و مهم تر این که در سایه بروکراسی و طولانی کردن زمان ارایه تسهیلات، کاری نکنیم که به قول معروف سرمایه گذار از استان ما فراری باشد و عطای این کار را با لقایش ببخشد.

البته خوشبختانه در سطح مدیریت عالی استان، نگاه ویژه ای به جذب سرمایه گذار حتی در بخش ها و توابع استان وجود دارد که این مساله اگر به سطح مدیران میانی و دستگاه های ذیربط نیز تسری پیدا کند ، قطعاً بسیاری از موانع فراروی سرمایه گذاری مرتفع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار