روساي 9 هیأت ورزشي استان قم با توجه به پايان دوره چهار ساله روساي خود در آستانه ثبت‌نام كانديداها و تغيير و تحول قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 27 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، دوره ریاست هیأت‌های ورزشی استان قم چهار ساله است و در پایان هر دوره توسط امور مجامع هیأت‌های ورزشی استان قم با ثبت‌نام از کاندیداها، مقدمات برگزاری مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید هر هیأت ورزشی انجام می‌شود.

فعالیت 44 هیأت ورزشی در قم

این در حالی است که استان قم 44 هیأت ورزشی دارد که اکثر آنها در هر دو بخش مردان و بانوان فعالیت‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی ورزشی را انجام می‌دهند، ضمن اینکه برخی هیأت‌های ورزشی تنها مسوولیت کار در بخش مردان را بر عهده دارند.

امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در طول سال دو ماموریت مهم پیش‌رو دارد، یکی برگزاری مجمع سالیانه هیأت‌های ورزشی برای بررسی عملکرد هر هیأت در طول یک سال و دیگری برگزاری مجمع انتخابات هیأت‌های ورزشی بعد از پایان دوره چهار ساله آنها است.

آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای 3 هیأت ورزشی

از جمله هیأت‌های ورزشی استان قم که دوره چهار ساله ریاست آنها به پایان رسیده و اکنون در مرحله ثبت‌نام کاندیداها قرار دارد، می‌توان به چندین هیأت از جمله هیأت بیماران خاص و پیوند اعضاء، تکواندو و تنیس روی‌میز اشاره کرد، در حالی که هیأت بیماران خاص و پیوند اعضاء چند ماه است که به شکل سرپرستی اداره می‌شود.

پایان دوره 4 ساله مدیریت جمشیدی در تکواندو

در چهار سال گذشته مسوولیت ریاست هیأت تکواندو استان قم را محمد جمشیدی بر عهده داشته و این هیأت ورزشی در بخش‌های مختلف رشد و پیشرفت‌های خوبی داشت که مجموع آن منجر به ارتقاء جایگاه هیأت تکواندو قم در بین هیأت‌های تکواندو سراسر کشور شد.

عموئیان و پایان 4 ساله ریاست هیأت تنیس روی‌میز

هیأت تنیس روی‌میز نیز که یکی از شاخص‌ترین هیأت‌های ورزشی در استان قم به شمار می‌رود در چهار سال گذشته به ریاست محمد عموئیان فعالیت کرده، هیاتی که از هر نظر رشد و پیشرفت داشته و در ارزیابی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان قم در سال‌های اخیر همواره یکی از موفق‌ها بوده است.

4 سال ریاست باباخانی در هیأت بیماران خاص و پیوند اعضاء

اما هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء بعد از پایان دوره ریاست سکینه باباخانی، چند ماهی است که به شکل سرپرستی با حضور مرضیه کریمی فعالیت می‌کند و ثبت‌نام از این هیأت‌ها تا نهم مهر ماه در امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه دارد.

6 هیأت ورزشی قم در برزخ

در کنار این سه هیأت ورزشی، چندین هیأت ورزشی دیگر نظیر اسکواش، والیبال، ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، ورزش سه‌گانه، شطرنج، کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز وجود دارند که دوره ریاست چهار ساله آنها به پایان رسیده و با عبور از مرحله ثبت‌نام کاندیداها اکنون در آستانه برگزاری مجمع انتخابات و تعیین رئیس جدید خود برای چهار سال آینده قرار دارند.

نکته جالب توجه این است که ثبت‌نام از کاندیداهای این هیأت‌ها مدت زیادی است که انجام شده، حتی تعدادی از این هیأت‌ها ماه‌ها قبل تا آستانه برگزاری مجمع انتخابات و تعیین رئیس جدید خود پیش رفتند اما یا مجمع به هم خورد یا اینکه برگزاری مجمع در آخرین لحظات منتفی شد.

هیأت اسکواش و بر هم خوردن مجمع انختابات در حضور رئیس فدراسیون

اسکواش از جمله هیأت‌هایی است که از نظر سابقه، جمعیت ورزشکار سازمان یافته، تعداد ملی‌پوش، قهرمانی در سطح ایران و میادین برون‌مرزی و بسیاری شرایط دیگر قابل مقایسه با هیأت‌های ورزشی با سابقه قم نیست ولی در طول چهار سال گذشته به ریاست یکی از چهره‌های شناخته شده ورزش قم یعنی احمد مولوی گام‌های مثبت و موفقی در مسیر پیشرفت برداشته است و اکنون در دوره سرپرستی به سر می‌برد.

نکته جالب توجه این است که چند ماه قبل با حضور رئیس فدراسیون اسکواش، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و سایر اعضای مجمع، جلسه انتخابات این هیأت ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان قم تشکیل شد اما به طرز غیر منتظره و ناگهانی، با حضور دو کاندیدا بدون اینکه رئیس جدید انتخاب شود، به هم خورد و همچنان مخاطبان این هیأت ورزشی منتظر مجمع جدید و تعیین رئیس هیأت اسکواش قم هستند.

هیأت والیبال و ماجرای پیچیده انتخاب رئیس جدید

هیأت والیبال استان قم داستانی جالب‌تر از اسکواش دارد زیرا دوره چهار ساله ریاست سیدابوالفضل احمدی در این هیأت ورزشی، زمستان سال گذشته به پایان رسید و احمدی با ابلاغ فدراسیون والیبال مدت سه ماه مسوولیت سرپرستی این هیأت ورزشی را بر عهده گرفت اما بعد از گذشت ماه‌ها هم از احمدی خبری نیست و هم رئیس جدید معرفی نشده است.

این هیأت ورزشی نیز چند بار تا آستانه برگزاری مجمع انتخابات پیش رفت اما برگزاری مجمع حتی دقایقی پیش از شروع جلسه لغو شد تا اینکه ابلاغ سرپرستی جدید برای محمد ایزانلو از چهره‌های جوان این رشته توسط فدارسیون والیبال صادر شد و ایزانلو سه ماه سرپرست هیأت بود و اکنون دوره سرپرستی وی به پایان رسیده و با توجه به ماجرای پیچیده انتخاب رئیس جدید، هیأت والیبال استان قم در بلاتکلیفی است و جامعه مخاطب آن هم اکنون دچار سردرگمی هستند.

ریاست شهردار در هیأت روستایی و بازی‌های بومی محلی

هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به ریاست رضا رحیمی در چهار سال گذشته فعالیت خود را پشت‌سر گذاشته، کسی که همزمان مدیریت یکی از مناطق شهرداری قم را نیز عهده‌دار است و در مرحله ثبت‌نام جدید نیز برای ریاست چهار سال آینده این هیأت ورزشی ثبت‌نام کرده است.

4 سال ریاست آقای متخصص در هیأت کوهنوردی

هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم به ریاست مهدی مصطفی‌لو در چهار سال گذشته فعالیت کرده، کسی که تخصص این رشته ورزشی را دارد و علاوه بر اینکه از دانش و تخصص کوهنوردی برخوردار است، در زمینه تجهیزات کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز فعالیت‌های مثبتی انجام داده و ظاهرا یکی از کاندیداها برای شرکت در مجمع انتخابات تعیین رئیس چهار سال آینده این هیأت ورزشی به شمار می‌رود.

هیأت شطرنج و احتمال ریاست مجدد رحمتی

هیأت شطرنج از جمله هیأت‌های ورزشی است که کاملا آرام و چراغ خاموش به فعالیت خود در عرصه قهرمانی، همگانی و آموزش این رشته می‌پردازد، هیاتی که به حداقل‌ها قانع است و در مجموعه‌ای کوچک زیر سکوهای سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم در چهار سال گذشته به ریاست حسین رحمتی‌نشاط به فعالیت پرداخته، کسی که هم معلم ورزش است و هم از علاقمندان به این رشته ورزشی و متخصصین شطرنج محسوب می‌شود و نوع فعالیت وی در این هیات ورزشی به گونه‌ای بوده که چنانچه در انتخابات جدید شرکت کند، احتمال تمدید مجدد دوره چهار ساله ریاست وی قابل پیش‌بینی است.

لزوم تغییرات در سه‌گانه قم پیش از پایان دوره 4 ساله

از جمله هیأت‌های ورزشی که قبل از پایان دوره چهار ساله رئیس آن اکنون شرایط ثبت‌نام کاندیداها و برگزاری مجمع انتخابات دارد می‌توان به هیأت ورزش سه‌گانه اشاره کرد، هیاتی که متشکل از شنا، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری یک رشته سخت و طاقت‌فرسا اما دیدنی و جذاب محسوب می‌شود.

ریاست این هیأت ورزشی در دو دوره چهار ساله بر عهده کاظم مجتبایی بوده، کسی که همزمان مسوولیت فرماندهی نیروی انتظامی استان قم را نیز عهده‌دار بود اما به دلیل پایان ماموریت وی در نیروی انتظامی و انتقال از قم، اکنون باید مقدمات برگزاری مجمع انتخابات آن توسط اداره کل ورزش و جوانان قم استان قم فراهم و رئیس جدید مشخص شود.

بولینگ و بیلیارد جدیدترین هیأت ورزشی قم

امسال یک هیأت ورزشی جدید نیز به جمع هیأت‌های فعال ورزشی در قم اضافه شد، هیاتی به نام بولینگ و بیلیارد که مسوولیت سرپرستی آن به علی‌اکبر قاسمی سپرده شده است، کسی که مجموعه تفریحی رنگین کمان قم را مدیریت می‌کند و امکانات بسیار خوبی برای نخستین‌بار در قم برای رشته بولینگ در این مجموعه راه‌اندازی شده اما همچنان بیلیارد از محدودیت‌هایی برای فعالیت در ورزش قم برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار