معاون آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید، 30 هزار نوآموز وارد پایه اول مقطع ابتدایی می شوند که نسبت به سال گذشته پنج هزار تن به تعداد آن ها افزوده شده است.
کد خبر: ۶۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱ 22 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، مریم السادات پناهنده افزود: متولدان نیمه دوم سال 1390 و نیمه اول سال 91 واجد شرایط تحصیل در پایه اول هستند که کار ثبت نام و سنجش آن ها به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام بازگشایی مدارس با عزاداری امام حسین(ع)، 31 شهریورماه زنگ شکوفه ها با عنوان «مهر حسینی» نواخته می شود.

وی بیان کرد: امسال 140 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی که 56 درصد کل دانش آموزان استان را تشکیل می دهند، در 625 واحد آموزشی تحصیل خواهند نمود.

پناهنده افزود: به دلیل این که قم استان شهر است و تراکم جمعیت درآن زیاد می باشد، 80 درصد مدارس ابتدایی 2 شیفت هستند.

وی با بیان این که پس از افزوده شدن پایه ششم به دوره ابتدایی از سال 91، قدری از نظر فضا کمبود پیش آمد، ادامه داد: با فعالیت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران مدرسه ساز، واحدهای آموزشی زیادی برای دوره ابتدایی افتتاح شد.

وی افزود: هر چند که سرعت مدرسه سازی کمتر از سرعت رشد جمعیت دانش آموزی است، سعی کرده ایم کمبودها را جبران نماییم و برای سال تحصیلی جدید نیز 2 واحد آموزشی در شهرک پردیسان قم افتتاح خواهد شد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

معاون آموزش و پرورش قم با اشاره به کمبود 1400 آموزگار در مقطع ابتدایی، تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید پنج هزار فرهنگی در مقطع ابتدایی تدریس خواهند کرد و با تدابیری که اندیشیده شده به شیوه های مختلف از جمله از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، کمبودها برطرف شده است تا مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

در سال تحصیلی جدید، حدود250 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار