برگزاری مراسم عزاداری و حضور طلاب نیجریه ای در صفوف نماز جمعه، از جمله حاشیه ها و جلوه های برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم بود.
کد خبر: ۶۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶ 22 September 2018

به گزارش تابناک قم، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله علیرضا اعرافی و با حضور خیل عظیم مومنان نمازگزار و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و مسئولان اجرایی و انتظامی در مصلای این شهر برگزار شد.

** امام جمعه موقت قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه با بیان این که عاشورا و دفاع مقدس همچنان در ایران اسلامی زنده است، خاطرنشان کرد: ملت غیور کشورمان همواره در برابر دشمنان می ایستند و طعم تلخ شکست را به آنها خواهند چشاند.

** پیش از اقامه نماز جمعه، مراسم عزای آل الله با نوای ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد و نمازگزاران جمعه در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

** همچنین به مناسبت هزارمین روز حصر شیخ زکزاکی، جمعی از طلاب و فضلای نیجریه ای جامعه المصطفی العالمیه در صفوف نماز جمعه حضور یافته بودند.

ابراهیم یعقوب زکزاکی روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه است که در روز 13 دسامبر 2015 بر اثر حمله ارتش نیجریه به منزل وی و حسینیه بقیه الله زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار