امام‌جمعه جعفرآباد مغان:
امام‌جمعه جعفرآباد مغان گفت: وقتی عوامل اقتصادی دولت در افزایش قیمت ارز و کالاهای اساسی دست دارند تا مردم بیشتر تحت فشار قرار بگیرند این موج گرانی به کوچه و بازار هم سرایت می کند.
کد خبر: ۶۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 21 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام محمد جواد باقری با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در مراسمات عزاداری سالار شهیدان گفت: هر سال عشق و محبت امام حسین(ع) در قلوب مؤمنین تازه تر می شود و این عشق همراه با معرفت خیل عظیمی از انسانهای عدالتخواه را به سپاه قیام جهانی حضرت مهدی(عج) ملحق می کند و دشمن از همین قدرت الهی می ترسد.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس دانشگاه بزرگ استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظالمان بود چرا که نتیجه استقامت و یاری دین که وعده الهی است را با چشمان خود دیدیم و به واسطه همان روحیه انقلابی و جهادی بود که توانستیم هشت سال با دست خالی در برابر تمام مستکبران عالم بایستیم و کمترین امتیازی به آنها ندهیم.

امام‌جمعه جعفرآباد افزود: اینکه حضرت امام فرمود: «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم» یک شعار یا حرف تبلیغاتی نبود بلکه این یک واقعیت بود که امروز به صورت یک عقیده در آمده است که با مقاومت و ایستادگی می توان گردن ظالمان و سرکشان را شکست و ما نمونه عینی آن را در منطقه شاهد هستیم و باید روحیه مقاومت و ایستادگی در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم حاکم بشود.

باقری در بخش دیگر خطبه های خود با اشاره با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ضمن تبریک به دانش آموزان و معلمان و دست‌اندرکاران مدارس گفت: مدرسه جایگاه علم و دانش آموز و معلم در نزد خداوند جایگاه بزرگی دارند. باید اهمیت مسأله علم و علم آموزی برای همه تبیین بشود. مدرسه می تواند کارکردهای مؤثری در تربیت خانواده ها و ایجاد فرهنگ های اجتماعی و اصلاح نگاه های غلط موجود در جامعه داشته باشد.

وی در پایان ضمن گلایه از فرصت طلبی عده ای سودجو و منفعت طلب که به بهانه بازگشایی مدارس و با توجه به بالارفتن حجم تقاضای برخی کالاها مثل لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس گفت: این فرهنگ غلطی است که وقتی می بینیم بازار کالایی گرم است و تقاضا زیاد است به جای اینکه با کاهش قیمت به فکر افزایش فروش باشیم فقط به فکر افزایش قیمت و سود بیشتر هستیم.

امام‌جمعه جعفرآباد گفت: واقعا چه شده که مردم خودشان هم به خودشان رحم نمی کنند؟ جوابش بسیار ساده است. مردم به بالادستان خود نگاه می کنند. وقتی برخی مسئولین و یا تولید کنندگان و وارد کنندگان به مردم رحم نکنند این آفت در بین مردم پایین دستی هم رواج پیدا می کند. وقتی عوامل اقتصادی دولت در افزایش قیمت ارز و کالاهای اساسی دست دارند تا مردم بیشتر تحت فشار قرار بگیرند این موج گرانی به کوچه و بازار هم سرایت می کند.

باقری با بیان اینکه خداوند کسانی را که به دیگران بخصوص محرومان رحم نمی کنند مورد رحمت خود قرار نمی دهد، اظهار داشت: مسئولان در روز قیامت با دستان غل و زنجیر شده وارد محشر می شوند اگر در مسئولیت خود عادل بودند آن غل و زنجیر از دستشان باز خواهد شد و گرنه غل و زنجیر بیشتری به دستش می بندند. آن منفعت طلب و سودجویی که خون مردم را می مکد فرقی با شمر و حرمله ندارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
سکوت کسانیکه از گران فروشی خودروسازان سهم و درصد میگیرند را نیز به آن اضافه کنید.
چرا هیچ مسئول تاثیرگذار از حاکمیت مردم را از خرید خودرو های بنجول نهی نمیکند؟
چرا علمای حوزه خرید از خودروسازان را حرام اعلام نمیکنند؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
فقط دولت؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار