رئیس مرکز اورژانس قم گفت: ۲۳ درصد از تلفات راهنمایی و رانندگی استان را موتورسوارها ایجاد می‌کنند، در استان قم بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد شهیدی در نخستین جلسه مجمع سلامت قم که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی در قم اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به هزینه هنگفت تصادفات راهنمایی و رانندگی در قم افزود: هر تصادف ساده بالغ‌بر 2 میلیون تومان هزینه به مراکز درمانی استان هزینه تحمیل می‌کند که بخشی از توان بیمارستان‌های استان در اشغال افراد حادثه‌دیده است.

رئیس مرکز اورژانس قم با تأکید بر اهمیت کاهش آمار تصادفات در استان گفت: کاهش سوانح راهنمایی و رانندگی یکی از تقویت‌کننده‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، چراکه بخشی از منابع مالی و ظرفیت‌های نیروی انسانی استان در این بخش مصرف می‌شود.

شهیدی با بیان وضعیت بغرنج و سخت افراد حادثه‌دیده سوانح راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: تعداد افرادی که دچار نقض عضو و فشارهای اقتصادی شدید بر اثر سوانح رانندگی می‌شوند بسیار بیشتر و تلخ‌تر از افرادی بوده که دچار مرگ می‌شوند.

وی با تأکید بر افزایش سوانح راهنمایی و رانندگی در استان قم ادامه داد: در چهار سال گذشته، تعداد تلفات انسانی ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی کاهشی نداشته است که نشان می‌دهد ایراداتی در تصمیم‌گیری‌های استانی در زمینه ترافیک و عبور و مرور وجود داشته است.

رئیس مرکز اورژانس قم خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگ‌سازی در امر کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی در استان موفق و به حد کافی نبوده است، کنترل رفتار و استفاده از کلاه ایمنی مسئله مهمی بوده که باید در استان اجرایی شود.

شهیدی با انتقاد از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان قم بیان کرد: آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی استان در بهترین حالت تا 50 درصد اجرایی شده و به آن عمل می‌شود.

وی با ابراز ناخرسندی از طرح‌های ترافیکی بی‌قاعده و اصولی در شهر قم تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌های ترافیکی استان کاملاً به صورت آزمون و خطا انجام می‌شود و از اصول و ساختاری منطقی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس مرکز اورژانس قم با اشاره به تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت در قم بیان کرد: 23 درصد از تلفات راهنمایی و رانندگی استان را موتورسوارها ایجاد می‌کنند، در استان قم بیش از 300 هزار موتورسیکلت وجود دارد.

شهیدی با بیان عوامل فراوانی موتورسیکلت در قم تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در استفاده بیش‌ازاندازه از موتورسیکلت در استان قم سهل‌الوصول این وسیله در قم است.

وی ادامه داد: برای کاهش تصادفات باید اعمال قوانین و مسائل پیشگیرانه به درستی انجام شود، کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی با اقدامات یک دستگاه مسئول امکان‌پذیر نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار