۱۲ ماه محرم؛
اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی با عنوان «حماسه حسینی، قیام خمینی» برای سومین سال، ۱۲ محرم در جوار بیت امام راحل در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 17 September 2018

به گزارش تابناک قم، با توجه به اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با ۱۲ محرم همزمان شده بود، به همین مناسبت مردم قم سه سال است که به منظور یادآوری پیوند قیام امام خمینی(ره) با حماسه عاشورای حسینی(ع) اجتماع عظیمی در قم برگزار می‌کنند.

سید مرتضی سرکشیکیان دبیر همایش حماسه حسینی، قیام خمینی شامگاه یکشنبه درباره برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرموده بودند: «ملت عظیم ایران پیروزی اسلام بر کفر جهانی را در دوازدهم محرم حسینی(ع) جستجو کنند»، اظهار داشت: امام راحل با الهام از قیام امام حسین علیه السلام نهضتی را پایه‌گذاری کردند که در عرصه جهانی ظهور و بروز داشته و دارد.

وی افزود: در دو سال گذشته یک حرکت عظیم مردمی در دوازدهم محرم برای یادآوری پیوند قیام ۱۵ خرداد با قیام حسینی(ع) در قم برگزار شده و شاهد حضور باشکوه هیأت‌های مذهبی در این مراسم بودیم.

سرکشیکیان گفت: امسال برای سومین بار این حرکت مردمی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری قم، شورای هیآت‌های مذهبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

وی در بیان جزئیات برگزاری این مراسم اظهار داشت: قبل از اذان مغرب دوازدهم محرم هیأت‌های مذهبی به شکل عزاداری سنتی از دو مسیر در میدان روح‌الله در جوار بیت امام خمینی(ره) حاضر می‌شوند و این مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز می‌شود.

سرکشیکیان سخنران این همایش را حجت‌الاسلام نظری منفرد ذکر کرد و یادآور شد: مداحان این اجتماع علی انسانی، نریمان پناهی، سید احمد شمس، علی مالکی‌نژاد و سیدرضا تحویلدار خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد که این همایش باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار